♦ Hektiska Dagar

2009-08-10 @ 17:06:51
Shit, jag är utmattad idag... Liten skriker så fort hon är vaken, hennes "eksem" eller vad det är har blivit värre och det tog mig hela morgonen att ringa runt till Sthlms näst intill alla barnläkare för att konstatera att ALLA är på semester. Stupid, hur gör man då?! Jag gick till apoteket och frågade om råd, men fick inget vettigt råd därifrån heller... Gick med irriterade steg ner till Vårdcentralen och sa att NÅGON måste väl kunna hjälpa till? Hon i reception bad mig att gå till väntrummet så skulle hon hitta någon som kunde hjälpa mig/oss. Tillslut efter mycket om och men fick vi tillslut en salva utskriven som jag gick till apoteket för att hämta, hoppas den hjälper. Stackars lilla skrutta... =(

Vi har 2 bilar och ingen av dem fungerar längre... På Saab:en har tanken börjat lossna och en massa andra fel som skulle kosta oss runt 15.000:- för att fixa, så mycket skulle vi inte ens få om vi säljer den så det är inget alternativ, sen har vi min Clio som kylaren pajjade på, P bytte kylare idag och hällde i kylarvätska, men när vi skulle starta den så var den helt död istället... Så nu sitter vi här utan bilar. Någon mening med det kanske? Clion gick sönder när vi skulle hem från Sandhamn i lördags, så vi fick ta buss ifrån Stavsnäs och tunnelbanan ifrån Slussen... Det tog oss 3 timmar totalt att komma hem. Men Wilma tyckte det var jättemysigt... Tur det! =)
Men det var mysigt i Sandhamn ivarjefall, min brorsdotter fyllde 5 år. Vi strosa runt där i hamnen, åt lunch, badade och gick hem till dem och fikade. 

 

Barnen på bryggan i Sandhamn

 
Huset i SandhamnKusinen öppnar paket...Den som fyller år måste börja skära upp tårtan... =)Sötnosarna njuter av sin CocaCola
   
Nere vid Stranden i Sandhamn

Idag är Storasyster hos mormor och morfa för vi ska RENSA hennes rum på grejjer och hon får INTE vara hemma för då får man inte slänga någonting alls, inte ens dammråttorna under sängen! =)

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0