♦ Konstiga prickar & stjärnjakt

2009-12-02 @ 18:48:54
I gårkväll såg jag till min förvåning en massa konstiga rödlila prickar på min vänstra underarm och när jag tittade på min högra arm såg jag samma prickar men mycket svagare, även några i närheten av armhålan... Har ingen aning om vad det är eller vad det kommer ifrån, jag har funderat och funderat... men nope, jag kommer inte på vad det kan vara. Jag tänkte att det kanske skulle försvinna efter några timmar, men dem  är fortfarande kvar... Hmmmm, mycket märkligt! =( Ser lite ut som om armarna legat mot en spikmatta eller att det blivit märken efter koftan kanske... Men då borde det väl försvunnit redan?
 

Dagens lilla psykbryt
 Och idag fick jag ett utbrott vid bilen... Jag har känt mig himla trött idag och när vi skulle hämta Wilma så tog vi bilen eftersom vi skulle åka iväg och shoppa lite... När jag kommer ut till bilen så har jag bara min tunnare jacka på mig och det är en massa is på rutorna som jag skulle behöva skrapa bort... Jag hade inga vantar med mig och kände mig inte ett dugg sugen på att skrapa, men men... Jag spänner först fast Nelia, går sen in i bilen och startar motorn i hopp om att värmen ska få rutorna lite varma så att isen smälter lite... Under tiden tänkte jag att jag skulle fälla ihop vagnchassit för att läggas in i bakluckan... Här börjar mitt tålamod tryta milt sagt...
För att öppna bakluckan måste man trycka på en knapp på bilnyckeln, men det går ju inte när bilen är igångsatt och så låser den sig ändå innan jag hunnit fram till bakluckan osv... Jag stänger av bilen, skitsur och tar ut nyckeln, öppnar bakluckan, lägger in chassit, sätter sen igång motorn igen. Jag tar skrapan för att skrapa och märker då att isen sitter hårt som F*N.. Jag har som sagt inga vantar och en tunnare jacka på mig så jag känner att det aldrig kommer att gå... Jag fryser som 17 och börjar att Småmuttra "lite fula" ord (ok, inte så lite fula ord, ni som känner mig) åt bilhelvetet och går in i bilen stänger motorn, tar upp chassit ifrån bakluckan igen, sätter Nelia i vagnen och går med STORA steg hem igen i tro om att jag ska skita i att åka och handla efter hämtning... Né, jag bestämde mig för att GÅ och hämta syrran istället... När jag kommer till porten har jag på den här korta stunden blivit lite lugnare igen (ja, ni som känner mig vet ju att stubinen min är vansinnigt kort, men att jag inte är så långsint), så jag går in, tar på mig min gosiga vinterjacka och ett par handskar istället och går sen tillbaka till bilen och tillslut kom vi iväg... HOPPAS ingen granne såg mig! =/

;) ;) ;) ;) ;)

Vi skulle handla julstjärnor till våra fönster, men vi hamnade först på babyland då jag kom på att vi behöver en babymobil till Nelias säng... Och när vi var där så var vår gulliga bebis så förbannat sur & arg så vi åkte hem istället efter att vi hittat en mobil, det blev en sån där lite "lyxigare" variant med 3 olika melodier, en nattlampa och en självroterande platta så att figurerna flyger omkring ovanför henne, JÄTTEFIN. =)
Jag åker på stjärnjakt imorgon istället...



TRÖTT Zåååååå TRÖTT, men glad ändå!!!

=)

Kommentarer
Postat av: Bjanca

Is är nog djävulens påfund :D

2009-12-03 @ 00:21:26
URL: http://bjanca.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, han verkar vara en fyndig djävel! ;)

2009-12-03 @ 09:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0