♦ Ni är mina underbara... - 31 maj 2009 -


 Usch, jag fick ett sammanbrott nu på morgonen, jag hittade en räkning som inte var betald, det är ♥ som sköter räkningarna. Jag frågade varför den inte blivit betald och istället för att bara säga: OJ, jag måste ha missat den så började han ifrågasätta mig när jag la den i högen eller vart i högen jag lagt den mm... Jag ballade ur totalt, fick tillslut ett psykbryt, tog räkningen och knöcklade ihop den till ingenting och kastade den på honom, jag skrek, jag grät, jag svor som fan och sa åt honom att bara vara tyst, jag är SÅ JÄVLA TRÖTT, låt mig vara, sen låste jag in mig i badrummet och grät hysteriskt... NORMALT? Njaa, hmmm, jo, jag tror att det kanske är fullt normalt efter det vi gått igenom den senaste veckan. Att jag bröt ihop handlar ju igentligen inte alls om räkningen och inte heller om han & mig, utan att jag inte orkade ta den diskutionen just då och sen att jag blev ifrågasatt för en löjlig grej fick mig att go bananas. Jag sa till ♥ att - Grannarna ringer väl snart till Soc. så som vi skriker! Eller rättare sagt så som JAG skriker, för jag lovar, jag låter som fan när jag blir hysterisk. Usch på mig, som tur är händer det inte mer än 1 gång om året kanske, om ens det...

Efter en stund när jag satt på vår säng och blängde ut genom fönstret kom Våran söta lilla underbara med papper och frågade om jag var glad nu och pussade mig på huvudet. Jag förklarade att - Mamma är jättetrött och när man är trött så blir man lätt arg och ledsen, det vet ju du hur det är ibland älsklingen, visst? Hon nickade. Och vad generad jag blev när jag förstått att Wilma sett mig stå där och skrika hysteriskt. Jag vet ju grunden i varför jag blev hysterisk nyss och det är något som jag inte ens behöver rätta till, utan jag förklarade som det var för henne, hon är 6 år nu. Det var ingen av oss som gjort något fel, utan det är situationen vi nu befinner oss i som gör att vi är lite extra känsliga och jag kände helt enkelt att jag behövde få bli hystersikt i 10 minuter eller så... JUST DET JA, JAG ÄR JU GRAVID OCKSÅ!!! =)

Sen kom mitt ♥ och gav mig en STOR kram och doftade underbart och nu är dom 2 i parken med grannen och deras 2 barn och leker, så nu ska jag samla mig och vila mig. Herregud, det är ju morsdag idag, jag måste ringa mamma också!



Nu ska jag äta ljummen blåbärsoppa med keso och Cantaloupemelon...




PS. Och tankarna, jag tänker på dem som bemöts av sånt här eller något mycket värre dagligen, dem som måste se sin mamma, sin pappa, sin syster, sin bror eller sig själv "ha det hysteriskt" runt omkring siG FÖR JÄMNAN pga olika omständigheter? Usch, jag önskar att det inte vore så, tänker att det vore så mycket enklare om man bara kunde få vara, få leva, få andas på bästa sätt... Men jag vet att det är som det är och att det inte är så för alla... Det är svårt, hårt och så jäkla dumt!

På TV 4 ikväll har dem en gala för alla mammor i världen som jag ska se

Rädda mammorna kl. 20.00



Uppdaterat 14:19


Det vart inget solmys vid poolen för mig...

... när vi kom till badet var det grymt mycket folk, parkeringen var proppfull så jag slängde av mina små och så fick jag ta med mig bilen hem igen. Huvudsaken är ju att dem fick komma dit, jag skulle ändå bara suttit på en bänk och tittat på. =) Får se om dom går hem eller om dem ringer efter skjuts. 

Nu SKA jag gå och vila!!! 


Uppdaterat: 20:03


Vilken Underbar Kväll...

Vi har varit på BB nu på eftermiddagen och gjort en kontroll, hon mår bra och allt såg bra ut på kurvorna. Det är skönt, jag känner att det lugnat ner sig nu, hoppas det kan hållas så ett tag framöver nu. Efter det åkte vi och handlade mat på grillen (bara burgare) och satte oss på gården och åt. Efter det fick vi för oss att ta ett kvällsdopp på "strandbadet", jag doppade mina tår, men de andra 2 var i en stund och plaskade... Första doppet för i år! =) Härligt, vilket underbart väder det är idag!







Nej, nu ska jag ttta på TV 4!!! =)

Go´Kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0