♦ Sommaren

2009-06-22 @ 09:01:24


* Sommaren:


 När jag och mina bröder hade sommarlov under vår skoltid på 80-90-talet åkte vi ofta till Gålö Havsbad och andra underbara strandbad med mamma och pappa. När vi satt i bilen skulle jag alltid sjunga med till musiken, veva ner rutan, sträcka ut armen och känna vinden storma likt en tornado i ansiktet och håret fladdrade runt runt runt i ansiktet. 
Pappa hade alltid gjort skogaholmslimpa med stekt ägg på och en stor flaska med saft som vi mumsade i oss på stranden... Det är så Underbara minnen som sitter etsade kvar därinne, upplevelserna man har kvar från barndomen är så starka och upplevelserika på något sätt. Jag ska se till att göra allt jag kan för att mina barns barndom ska bli så bra som möjligt så att dom när de blir vuxna kan se tillbaka och njuta av det som en gång var och förhoppningsvis föra det vidare till deras barns barndomsminnen... 

Efter middagen brukade vi åka till Flatenbadet eller Skrubba och ta ett kvällsdopp... Underbart!

Här är från när jag och min familj tar efter samma "tradition":






Åhhh, så kommer jag ihåg när jag fick vara hos min mormor på somrarna... Vi åkte buss till affärerna och handlade mat och jag fick alltid äta glass. På mornarna hade hon om vädret tillät dukat upp frukost på yttertrappen. Finaste mormor vad jag saknar dig!
 
Sommaren är den finaste & underbaraste tiden på hela året... Den här sommaren ska jag försöka suga åt mig all sommar jag bara kan, jag ska vara mammaledig och vi ska ha semester hela familjen i 6 lååånga veckor tillsammans. Vi ska visserligen inte göra något speciellt, vi kommer nog att hålla oss här hemma runt Sthlm, jag har bara 30 dgar kvar till beräknad förlossning idag, då kan man inte ta allt för långa utflykter nu och sen tar det ju några veckor att ställa om sig till det nya livet, men sommar har vi ju här i Sthlm också... =)

Sommaren förknippar jag med:
Glass
Picknick
Limpa m. stekt ägg
Saft
Vattenmelon
Jordgubbar
Glada barn
Skrubbsår
Solbränna
Kliande Myggbett
Frukost hos mormor
Värme
Härliga Bad
Stränder
Solcréme
Varma kramar
Cyklar
Hallon
Blåbär
Rabarberpaj



Jag önskar er Alla en riktigt fin och underbar sommar!

* Musik jag lyssnar på när jag skriver:
Sarah Mclachlan
Eva Cassidy 

Kommentarer
Postat av: Bella

Tack=)



Vad härliga sommarbilder! Igår kom jag på vad jag förknippade solsemester med iaf, avslagen coca-cola=P Lite otippat kanske=)

2009-06-23 @ 10:16:46
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, åh jag minns inte...

Om du går in på http://www.designadinblogg.se/ och söker på "högerklicksskydd" så borde du få fram det.

Lycka till :)

2009-06-23 @ 21:15:40
URL: http://sthlmsmamma.blogg.se/
Postat av: Bella

Vad mysigt de låter=) Det är inte så långt kvar tills lilltjejen tittar ut väl? Är ju perfekt barnvagnstid nu ju=)

2009-06-23 @ 23:33:40
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0