♦ Tar hand om mig

2009-06-25 @ 08:07:50
... Sitter här med "Matis bluemask och eyecaremask" (lugnande, rengörande & rodnadsdämpande)måste ju ta hand om mig för att försöka bättra på hyn lite (hudterapeut som jag är kikar fram då & då). Min hy ser helt katastrofal ut nu, jag är nästan 100% säker på att det beror på mitt mjölkbegär som jag verkar ha under mina graviditeter, jag kan inte sluta äta glass, keso, filmjölk m. flingor och det visar sig DIREKT runt ansiktet då jag är laktosintolerant och har varit det sen jag var 17 år ungefär. Det brukar inte vara några problem för mig att avstå från laktosprodukter, men nu är det omöjligt eftersom DAIMSTRUT inte görs av lakt.fri mjölk... =(
Äsch, ok då, jag erkänner .... jag har inget bättre för mig om dagarna än att smeta på mig lera i ansiktet!

Våran Frys har en separat glasslåda och nu är den VÄLFYLLD vill jag lova! =)


 Det jag tycker är lite märkligt är att lakt.intolenat brukar sätta sig i pannan och runt tinningarna, men det här sitter runt munnen och hakan vilket brukar tyda på hormonrubbning av något slag, det är ju inte omöjligt att det är hormoner det handlar om och inte mjölken... Wellwell, snart blir det förhoppningsvis balans i huden igen.

Jaha ja, idag ska jag väl försöka ta mig ut med ljus och lykta (just det solen lyser ju idag, så lyktan stannar hemma) och leta efter en ny baddräkt till snuttan... Ikväll blir det grill, bad & plask + en MASSA kul hos Ida m. familj. =) Ska bli såååååå otroligt mysigt!
Men först ska jag tvätta av mig masken, fixa lite o´boy (havremjölk) och skogaholmslimpa m. ost & gurka, sen hamnar jag förmodligen i sängen en stund. =)

Ha en underbar dag!  

◊ Musik jag lyssnar på: (Högerklicka och välj en ny flik eller nytt fönster)
Sara Mclachlan- Answer 
Sarah Mclachlan- I Will Remember You 

Kommentarer
Postat av: Bella

Tack så jätte mkt för kommentaren!



Glass är så otroligt gott! usch är själv allergisk mot nötter och vet hur svårt det är att avstå ngt man tycker är riktigt gott.



Hoppas du hittar en baddräkt idag=)

2009-06-25 @ 10:17:32
URL: http://jagomittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0