♦ Ta För Dig

2009-06-22 @ 09:01:24

Det gick superbra att lämna tillbaka melonen igår, det var samma kassörska som kvällen innan så hon sa att hon kände igen oss och så fick vi 2 glassar också till samma pris... Och vilket underbart väder vi har nu!!!!  =) 

MEN VARFÖR är det alltid lika stressigt att ta med bilen in till stan och gubbarna är alltid värst, speciellt den som körde den röda Audin igår... Eller? =o/
Jag skulle in i tunneln mot Gullmars på Hornsgatan och emellan filerna går en cykelbana och den röda dåren låg bakom mig i min fil, jag blinkar att jag ska byta fil, men måste självklart ta det lugnt då det var vääääldigt mycket cyklister på cykelbanan som inte vill bli omkullputtade av min lilla Clio. Då tränger han sig förbi och ställer sig brevid mig så att jag hamnar med nosen tvärs över cykelbanan och blockerar alla på 2 hjul och får stå så tills det blir grönt för oss... Fan vad jag skämdes, cyklisterna måste trott att jag var dum i huvudet som trodde att jag var en cykel eftersom jag stod på cykelbanan. Jag lägger mig på tutan och skakar på huvudet åt den SKETNA JORDNÖTEN! Jag undrar vad som hade hänt om polisen sett allt, hade jag åkt dit som stod tvärs över cykelbanan medans det var rött (men jag BLINKADE ju faktiskt och skulle ställa mig i rätt fil) eller hade gubbrackarn åkt dit, eller hade dem bara struntat i det? Hmmmm, än en gång... SKETNA JORDNÖT i Röd Audi...! ´
Det första min pappa lärde mig när vi körde var att man MÅSTE VÅGA ta för sig här i storstan, det har han så rätt i och gubbar borde ha glasögonen uppe vid ögonen och inte långt ner på nästippen, så det så!

Så sKÖnT, nu har jag fått irritera av mig lite grann idag också! ;o)


Skruttans farmor och pojkarna (de 2 småhundarna) kom ner till Sthlm igår, åt middag här och ska vara kvar här nere i några dagar...  

Och nu é jag hungrig igen, brevid mig står en tallrik som det varit filmjölk och flingor i som jag åt för max 30 minuter sen, jaha, undra vad jag ska äta nu då? Sen ska jag nog slänga mig i sängen igen, åka och handla, hämta sötis på dagis och gå till parken och leka och plaska med lite mellanmål... 
 
Puss & Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0