♦ Snorig igen

2009-11-27 @ 08:58:06
När vi skulle upp imorse så hörde jag hur Wilma låg och snorade brevid oss i sängen, ja, hon kom in i natt och trängde sig emellan oss... Men ivf så hörde jag henne snora.
 - Mamma jag är förkyld...
 -Jaha sa jag bara, trött som bara den.
 - Men tänk om jag smittar mina kompisar om jag går till skolan? Hon lät så ynklig.
 - Jaja, du får vara hemma idag om du lovar att fortsätta sova nu och att du lyssnar på mig.
 - OK. sa hon. Jag skickade ett sms och sjukskrev henne till skolan. Efter en stund säger hon
 - Mamma, jag tror inte jag är förkyld, jag är nog bara lite snorig.
- Men vad bra, då går vi till skolan då?
- Hmmm, neee, jag vill vara hemma med dig idag mamma.
 - Schhh, sov nu, viskade jag lite irriterad för att inte väcka Nelia. Hon låg en stund till och bökade omkring där brevid mig.
 - Mamma, jag vill gå upp nu, du får ligga kvar här med Nelia...
 - Ok, men ha inte så hög volym på tv:n. Jag låg kvar och försökte koppla av. Efter en liten stund ropar hon ifrån vardagsrummet.
- Mamma, vem ska göra frukost då, jag vill ha frukost?! Så jag klev upp ur sängen, ut iköket och fixade lite att äta, jag hade oxå lite kurr i magen så jag passade på att äta lite och nu sitter jag här istället för att vara i sängen.
Åhhhh, ungjekel, hon har redan börjat lära sig fula knep och trick för att få vara hemma, INTE BRA!!!=(
Men samtidigt är det lite mysigt att få vara tillsammans med henne och vi får väl passa på nu innan den riktiga skolan börjar.

Ikväll blir det köttgryta och fredagsmys. =)


Kommentarer
Postat av: Tuija (Farmor)

De lär sig tidigt nu för tiden :)

Åkpåsen är fin, färgstark sak åt en färgstark liten tjej.

Hoppas ni får en bra dag!



KRAMAR!!

2009-11-27 @ 09:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0