♦ Onsdag...

2009-09-02 @ 14:31:02
Jaha jaa, så glömde jag köpa remover, nagelacket ser ut som f*n på naglarna, men ingen mer än mina egna ska ju se mig idag så jag ska försöka köpa det imorgon istället om jag kommer ihåg, det är ju över en vecka sen jag kom på att jag borde ha det hemma eftersom lacken redan då började flagna bort... Hmmm

Besök på BVC, allt ser bra ut, våran "lilla" bebis växer som hon ska, den här gången hade hon inte gått upp lika mycket som tidigare, men det är ju ingen fara för det, tvärtom kanske, jag ska ju orka bära henne också. ;o) Hon är världens sötaste, men också en av världens gnälligaste tror jag. Men nu när hon fått äta varje gång hon gnäller så tycker jag att det blivit bättre. HOPPAS att det blir bättre för varje dag så att hon blir en nöjd bebis och att mjölken räcker till, annars får jag börja med tillägg också.
Idag var det gnäll, nej förresten, vaddå gnäll? GALLSKRIK hela vägen från BVC, in på  Apoteket, in i klädaffären där jag fick byta en body som hon fick av brorsan (morbror M).
Efter det bestämde jag mig för att amma henne i centrum för jag behövde ju gå in i mataffären och handla grejer och kände att jag inte ville ha henne skrikandes där inne för då skulle jag säkert bara komma ut med XL öronproppar, tyvärr blev hon inte mycket gladare och därför glömde jag köpa ersättning och remover... Hennes gråt är verkligen hjärtskärrande, folk tror att hon har ont någonstanns, men jag har lärt mig nu att det är så hon låter... =o/ Tokungen... Jag svär på att hennes temperament överskrider mitt och då jäklar blir det inte lätt alla gånger, herregud, hon är ju en rödhetta! ;o) Men bara hon är snäll & lugn annars och att ilskan går över lika fort som det gör för mig...  !!!???!!!!##**!!! Hahaha

Jaja, en skrikunge i vagnen vill ha min uppmärksamhet... Skaka skaka vagnen.... La la la.. 
Hon somnade om, så jag ska passa på att gå in och kolla på SATS gruppschema... Dem har SATS- baby på måndagar 10.30, får se om jag kommer iväg på det kanske... Vet förresten inte om jag vill åka buss med henne i de influensatider som vi har nu... Onödigt att utsätta oss för den risken kanske, eller det spelar kanske ingen roll, vi kan lika gärna få det hemsläpat av storasyster från skolan... Eller pappa kan ju släpa hem det från jobbet... mormor och morfar kanske får det inne i mataffären och smittar oss vidare? Farmor och hennes hundar kanske smittar oss på fredag när vi kommer upp till henne, eller den största risken är faktiskt att vi nog kan bli smittade på tåget upp till henne, den risken har jag faktiskt helt glömt bort, vi skulle nog tagit bilen istället, på riktigt! =o/ En kompis till mig har svininfluensan nu såg jag på Facebook...  H1N1 heter den med en annan benämning sörrö och även om jag vet att man inte kan låsa in sig så vill jag inte att Nelia ska bli sjuk, hon är inte lika stark som oss ju.

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0