♦ Tiden räcker inte till...

2009-09-03 @ 16:35:31

Tiden räcker ju inte till
Vart tog den här dagen vägen, den är ju redan väck? Klockan sex är det föräldramöte med skolan, jag ska dit all by my self... Härligt, då ska jag dricka en varm kopp te eller kaffe (jag tror jag ska dricka te). Wilma är hos mormor & morfar och äter pannkakor med sina kusiner, morbröder & Viktoria. Sen åker jag och hämtar henne efter mötet.

Sovrutiner
Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara för Nelia att sova, jag menar, det vore väl bättre att hon sov 2 h mitt på dan istället för att ha sina små powernaps på 20 minuter 5 ggr varje dag? Då skulle jag hinna fixa med allt det som nu måste fixas under dem 2 timmarna. Som idag, när hon sov passade jag på att ställa mig i duschen och när jag stänger av duschen hör hur hon lite smått hysteriskt ligger och skriker i sin vagn... Galet jobbigt!! Jag ska göra som P sa åt mig, skaffa oss lite rutiner... Väcka henne vid 7.30 och ge henne mat och sen försöka hålla henne vaken, men hur kul är det när hon skriker mest hela tiden? Jag tror det är så att hon inte förstår att man kan vara vaken utan att skrika, hon tror säkert att man ska sova hela tiden och blir frustrerad bara därför hon inte kan sova... Eller? Just nu är jag ganska slut i huvudet och det märks framför allt på kvällarna.

Här är Nelia med sin "Gozzifrog" när dé powernappar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0