♦ Aska och flygstop

2010-04-17 @ 22:26:27
Det känns inget kul just nu, Wilma och även vi andra i familjen kommer bli såååå besvikna om vi eventuellt inte kommer iväg på vår efterlängtade resa. Hon som tjatar och pratar om resan varje dag, vi som har längtat efter att få lite skön semester, vi får säga att hon får sparka och slå på Eyjafjallajökull-vulkanen när vi, eller om vi någon gång skulle åka till Island.
Jag tänker på alla er stackare som är strandsatta på olika destinationer världen över, på alla småbarnsfamiljer med barn som inte orkar sitta på bussar i flera dagar för att komma hem, usch, jag lider verkligen med er! =( 

Jaja, jag hoppas att den lugnar ner sig väldigt snart och att Katla inte vaknar till liv, för jag läste att Katla har blivit aktiv de 3 senaste gånger strax efter Eyjafjallajökull har haft sina utbrott, den senaste var 1823. För gör den det kommer vi garanterat inte att komma iväg på vår resa och flygen kommer att vara inställda väldigt lång tid fram över, veckor, månader, ja, kanske 1 år eller mer.
Jag tror stenhårt på att det här är naturens sätt att kyla ner atmosfären och försöka rädda vår sargade planet, har ni tänkt på att det varit otroligt många naturkatastrofer på sistone, jag tror att vi bara är mitt i alltsammans ännu, spännande men skrämmande att se vad moder jord har att bjuda på nästa gång... Där kan vi snacka krafter, när moder jord är förbannad finns det ingenting som kan jämföras med dess vrede och jag som trodde att jag har ett häftigt humör?! =o/  I guess not...

Ta vara på dagarna då allt verkar bra!


Kommentarer
Postat av: Bjanca

Ja känns som om ALLA håller tummarna för att det ska sluta spruta aska. Jag hade ju tänkt åka hem på tosdag. Fast för min del kan det ju lösas med buss, men ser inte väldigt mycket fram emot det. Blir nog att stanna lite längre i så fall. Hoppas det blir bra så ni kan få komma iväg krama

2010-04-18 @ 13:27:17
URL: http://bjanca.blogg.se/
Postat av: Helena

Åhh, just det ja, du skulle ju hem. =( Buss är ju ett alternativ, men inte den roligaste kanske, jag skulle nog stannat 1 vecka till och hoppas att det lugnar sig med askan och allt.

Stor Kram Gumman!

2010-04-18 @ 18:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0