♦ En fantastisk uppfinning

2010-04-26 @ 22:21:14
Hon är lite gulligt knasig vår äldsta tjej, hon har vuxit upp och blivit "en liten madame"...? Efter maten hade jag lovat henne att jag skulle ringa hennes 2 kompisar (systrar) och fråga om dem fick komma ut och leka, den äldsta av dem skulle på sin gympa, men den yngre fick komma ut och leka. Innan W bestämde sig för att gå ut frågade hon lite oroligt om hon skulle hinna fika med mig om hon gick ut med sin kompis. Jag svarade henne att det kanske skulle bli lite försent för det, men att det var ok om hon ville vara hemma och fika med mig istället. Hon valde att gå ut med sin kompis. Efter en stund kom båda in till oss och gick in till köket där jag stod och plockade med disken.
- Mamma, är det säkert att jag inte hinner fika med dig? Hon såg lite ängslig ut i blicken.
- Men älskling, gå ut och lek nu, vi hinner kanske fika en stund sen om jag ropar in dig 18.30...?
- Ok. Och så gick dem ut igen.
Efter 30 minuter tittade jag ut genom fönstret, inga ungar där. När jag gick ut för att se vart dem tagit vägen kommer dem tillslut ut ifrån granntjejens port med en påse jordgubbar.
- Mamma, går det bra om ******* fikar med oss? Och så springer dem och hämtar in alla "leksaker" dem haft och sen sprang dem in till oss och satte sig och fikade lite.


FIKA är ju en fantastisk uppfinning! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0