♦ Jag ska aldrig berätta för henne

2010-08-21 @ 23:54:03

Sista dagarna på semestern, i tisdags tog jag med mig tjejerna till Hågelbyparken och hade lajbans i några timmar. I onsdags sov Wilma över hos mormor och morfar, i torsdags var jag, Nelia & my ♥ i Skhlm med T&E och sen åkte vi hem och åt middag hos mina föräldrar medans han var på bio med sina polare. Igår var vi på bio på Heron City och idag har vi haft en lugn och skön lördag. Imorgon blir det lekland med Zandra + familj, det ska bli så kul att träffa dem igen. Ojoj, vad aktiviteter det är, men det är kul mest hela tiden! =)
 
 
 
Sen är det dax för allvar, för på måndag börjar Wilma i 1:an, ojoj, då börjar skolplikten och jag får inte ha henne hemma vilken dag jag vill, när jag vill, nej, för då kan det räknas som skolk. Usch, jag har lite ångest över att allt blir på allvar nu, men jag ska göra allt för att hon ska tycka att skolan är kul och lärorik.
Jag själv tyckte aldrig om skolan, tyvärr, men det var ett flertal faktorer till detta, mestadels för att vi inte hade 1 enda stadig lärare på hela mellanstadiet vilket gav oss brister i läroplanen. Men jag kommer även ihåg känslan då vi skulle börja skolan när vi var 7 år, jag ville inte, nej, jag ville gå på dagis istället... Men jag HOPPAS innerligt hon ska Älska skolan så som jag aldrig gjorde! Jag ska inte berätta för henne om hur jag kände för skolan, eller ok, kanske när hon är 18 och tagit studenten, men inte förr. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0