♦ Kaosväder

2010-12-19 @ 20:52:29
Vi har kört hela vägen från Huddik, där barnens farmor bor och det var jag som började köra, det gick bra till en början, fick hålla ett långt avstånd från bilen framför för att vara beredd på plötsliga händelser, vi hade dimljus på för att kunna se varann där på vägarna. När vi närmade oss "rastplatsen" blinkade en massa blåljus och en stor skylt "olycka" syntes mitt på vägen, lite längre fram stod det 4 krockade bilar och jag kände att det var bättre om jag fortsatte att köra så att vi kom hem någon gång istället för att rasta då lilli ändå låg och sov. Bara 20 minuter senare så kände jag att jag höll på att tappa kontrollen över bilen, det kändes som om jus den svajade åt vänster hela tiden och när jag bromsade in kändes det som om bilen svävade fram och att det inte gick att svänga.


- Shiiit, ;) nu kommer vi att åka rakt ut i diket! Jag kände att jag fick panik, jag pratade ivrigt med min sambo att jag håller på att tappa kontrollen, jag växlade ner, slog på varningsblinkers, sakta & "ganska säkert" fick jag tillslut stop på bilen. Jag bad han att hoppa fram och jag satte mig chockad och kissnödig av händelsen bak i bilen. Fy fan, vad läskigt det var!!!


Jag är glad att vi snart är hemma i Sthlm igen, på vägen så vi bilar som hamnat i diket, bilar som krockat och en massa annat konstigt och läskigt! Om jag hade vetat att det skulle bli sånt här skitväder hade jag sett till att vi stannat hemma...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0