♦ Träning och slappardag

2010-12-16 @ 14:28:37
ÄNTLIGEN känner jag mig gladare & kreativ igen!

Ímorse åkte jag och tränade efter lämning, jag var där vid 9, värmde upp på cykel 10 minuter och sen tränade jag 8 rep. om 3 set. (alla muskelgrupper på 36 kg medelvikt,  benpress, rumpa & rygg 76 kg), det tog runt 50 minuter, sen avslutade jag med 5 minuter på cykel och sen stretch i ca 10 minuter. Efteråt gick jag ut och fyllde på min vattenflaska med ännu mer vatten som jag sen drack upp i den varma underbara nybyggda bastun och sen gjorde jag mig iordning i lugn och ro. Efter några andra ärenden kom jag hem & åt lunch och nu sitter jag här och slappar lite. De var så skönt att träna idag, jag ÄLSKAR ju att träna, lovely lovely lovely att äntligen få göra något jag älskar, utöver att vara med min familj såklart, men variation förgyller vardagen! =) 


Vilket  skruttväder, hoppas att det blir bättre till imorgon då vi åker upp till barnens farmor, det är inge kul att åka bil i 3-4 h om det är sånt här oväder... Det ska bli skönt med miljöombyte, vi tar med pulkan så kanske vi kan hitta någon fin backe att åka i, bara det inte är kallare än -10, då ska ju småttingar hålla sig inne, äsch, får se vad som händer & sker. På lördag ska vi ivf. in till lillstan och shoppa de sista julklapparna.


Ikväll blir det ugnspannkaka och myskväll, det har blivit en torsdagsgrej hemma hos oss också, vi hade alltid pannkaka på torsdagar hemma när jag växte upp, mamma och pappa har fortfarande det... :) Men jag och sambon ska nog äta lax istället så får barnen äta pannkaka, dem får aldrig det i skolan säger hon ju här hemma, fisk äter de minst 2 ggr i veckan, men jag kanske tar en pytteliten bit pannkaka till dessert. ;)

Förresten, jag har ju gjort ischoklad med kokos idag också, MUMS!

Ha en mysig kväll i snöyran!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0