♦ Härlig Promenad...

2010-01-07 @ 09:32:42
Kom precis hem ifrån vår första morgonpromenad (45 min) på nästan 3 veckor nu, det är såååå fint ute och vad kallt det har blivit här i Stockholm, det är man ju inte van vid direkt... Fast lite avundas jag min äldsta brorsa och hans familj som nu är i Thailand i 6!!! veckor, nu sitter dem kanske och äter middag efter en härlig dag på beachen... Själv sitter jag här och dricker en stor kopp Yogitea Classic och har precis ätit en tallrik havregrynsgröt med linfrön, havremjölk och lättsockrad hallonsylt.. Gott! =)

Idag ska jag och Nelia nog bara vara hemma och slappa, just nu ligger hon fortfarande kvar i vagnen och sussar. Tv:n funkar nu äntligen igen... Jippie! =)

Dagens citat på Yogi Lyder:
"Your greatness is measured by your gifts, not your possesions".
Hmmm.... (?) =/

Ha en underbar dag!




Motivation?
Jag vägde mig hos vännerna på nyår, vi äger ingen våg... Nu gjorde jag även BMI.koll och fick till svars:
"Du har ett BMI på 26. Detta placerar dig i gruppen: Överviktig. För att nå Normalvikt så skulle du behöva gå ned 2.6 kg".
Yes, det är motivation, dem extra kg. ska bort den här veckan, eller nästa... Hahaha, ne´rå, men dem försvinner nog ganska snabbt nu när promenaderna är med på schemat.

Kommentarer
Postat av: Tuija/Farmor

Inte så värst mycket övervikt där inte. Jag skulle behöva bli av med det dubbla ungefär (lär inte ske, då får jag låta bli att äta alls), fast med BMI 24,2 så är jag väl inte så värst överviktig, tror jag. Jaså, skolan har börjat igen för Wilma. Här börjar de inte förrän på måndag. Försökte ta en bild på rimfrostiga hundar i morse. Fick en bild på Ringo men rimfrosten syns inte. Sen lade batteriet av så det blev inget mer. Kramar!

2010-01-07 @ 14:37:45
Postat av: Helena

Typiskt med batteriet...Du får försöka sen igen när det är laddat...

Ne, 2.6 kg är inte mycket, men jag ska gå ner mer än så om jag ska nå min "vanliga" vilkt... =)

2010-01-07 @ 16:18:22
URL: http://minafinaunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0