♦ Nya Rutiner

2010-01-22 @ 21:41:30
Det är eländigt och jobbigt att få henne att sova hela natten, hon vaknar var enda jä*la timma, har alltid gjort, hon sover som bäst på dagen. Idag sov hon som en stock, hon rörde inte en min när jag försökte väcka henne inne på Lindex, jag trodde på allvar att hon var död. =( 
Jag kände hur panik växte inombords och la mina läppar mot hennes och blåste till, då rörde hon sig liiiiite, men hon var fortfarande groggy, jag har inte känt någon direkt ängslan över det här med spädbarnsdöd, även då min kusins dotter slutade andas när hon bara var några veckor gammal och inte var vid liv på 7 minuter(!!!), men överlevde utan komplikationer. Men igår var det läskigt, då blev jag rädd, hon låg där i vagnen, öppen mun och helt orörlig, usch usch, men hon var som tur var bara väääldigt trött, så djupt har hon aldrig sovit förr... 
Hon Älskar att åka i sin vagn, så vi ställde faktiskt in vagnen nu och försökte med det, men né, där satt hon bara och jollra. Men jag har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli en nattmänniska, jag orkar inte efter kl. 22... Tur att P har tålamod som en oxe...! =)
Min frisör undrade idag när jag var där hur hon sover på natten, jag svarade med en fråga - Det ser du väl på mig? Trött och eländig, lite skojsamt såklart, men det är fan inte skojjigt, jag LÄNGTAR tills hon blir större och börjar fatta det här med att sova på natten. Småttingar och nätter är inget för mig!

Nu är jag trött, ruttet elak och sjukt jävlig!
så det är väl bäst å ´säga

GO´NATT!

Kommentarer
Postat av: Tuija/Farmor

Ni får väl skylla på mig då :) För det var precis så jag var när jag var liten. Sov på dagarna och var vaken på nätterna. De brukade sätta mig i en lekhage på golvet med leksaker, kudde och filt. Det var ju lite förtretligt för vissa, förutom mina föräldrar så också för min gudfar med fästmö när han skulle vara barnvakt och trodde det skulle vara lätt som en plätt. När mamma och pappa kom hem var jag vaken, barnvakterna sov.

Ha det så trevligt ikväll.

Kramar!!

2010-01-23 @ 15:17:58
URL: http://blogg.passagen.se/tmmd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0