♦ Metroiter eller vad det var

2010-07-18 @ 08:11:27

Mina drömmar har fått sig en fix idé, jag har drömt ganska många gånger nu att jorden är inne på sin sista refräng, Inatt stod vi vid fönstret jag och ♥ (vi befann oss på något hotell med havsutsikt) och såg på när, vad vi trodde var metroider kom farandes rakt ner i havet, vi blev så besvikna för att dom landade precis utanför där vi befann oss, varför inte någon annanstans i världen? Vattnet slukades ner i en massa enorma hål för att senare slungas upp och bilda enorma tsunamis som skulle sluka vår planet. När vi såg ut genom fönstret flöt det omkring en massa konstiga förmål, likt stora metallklot som guppade omkring där i havet. Wilma var hos mormor och morfar och vi hade Nelia i bärselen, vi skulle snabbt försöka fly ner för en massa trappor, ifrån det som troligen ändå aldrig skulle kunna flys ifrån, men vi skulle åtminstone försöka om det nu var det sista vi skulle göra.

(Sa jag att det var fixa idédrömmar?)

Har försökt få ihop ett exempel på hur dessa konstiga förmål såg ut:




En annan dröm
För några nätter sen satt jag i vår soffa med ett vattenglas ståendes på bordet framför mig i min dröm, vattnet i glaset började sakta att gunga fram & tillbaka, på gränsen till att det skulle spillas över. Jag trodde en jordbävning var på gång, när jag reste mig upp kände jag hur jag hela tiden tappade balansen och förstod efter en stund att det var planeten som hade ändrat bana och snurrade runt runt som en boll i universum, jag skulle samla ihop familjen för att vara med dem när jordens undergång var nära. I drömmen befann vi oss utomhus vid en brant vit trappa, ungefär som i Grekland eller i någon Spansk småby, jag sprang uppför den trappan, vilket i drömmars betydelse är positivt, men jag har ingen aning om det är något bra i den här drömmen specifikt, jag kan bara konstatera att mina drömmar inte lindrar min oro... =(  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0