♦ Inget bra 1:a intryck

2010-03-16 @ 22:15:16
En liten stund för mig själv, jag har badat och passar självklart på att uppdatera min dagbok nu, nej, blogg var det ja. ;)

På morgonen sov jag och Nelia ut en stund, vi vaknade vid 8.30, gick upp och åt frukost och jag gjorde oss i ordning i lugn och ro. Wilma lämnades i skolan av sin pappa, men jag vaknade av att hon stod vid min sida av sängen och tittade på mig och gullungen frågade lite ängsligt och lite buttert:
 - Jaha, vad gör jag nu då? Hon var nog lite trött och förvirrad eftersom jag låg kvar i sängen, jag brukar ju vara vaken och äta frukost med dem och allt sånt.
 - Men du ska gå ut till köket och äta frukost med pappa gumman. Hon gick ut efter några sekunder och stängde försiktigt dörren till sovrummet, men inte utan att blänga lite besviket på mig, men det gick bra utan mig där uppe också.
 
Tyvärr är jag fortfarande lite hängig i kroppen, men jag börjar känna mig piggare nu, det märks när jag är ute och promenerar och till helgen hoppas jag att vi är pigga, glada och friska till vår Fjällenresa som vi sett fram emot så länge. 

Det var en bra dag, UNDERBART väder, lite blåsigt, men annars har det varit en underbar dag, jag tog en promenad till bussen vid 10.30 som ligger en bit bort och passade på att göra ett 1:a besök på konditoriet som öppnat vid bussen. När jag kom in möttes jag tyvärr av trista mörkbrända bullar av olika slag och kände mig inte alls sugen på att köpa med mig 2 sånna till Mia, utan det fick bli 2 havrefrallor och så gick jag vidare. Det var inget bra 1:a intryck, tyvärr, jag får nog ge det ett försök en annan gång... Alla kan ju ha dåliga dagar! ;) 
Sen gick jag av vid Telefonplan och promenerade hem till Mia, på vägen stötte jag på ett annat konditori, jättemysigt och litet, jag lämnade barnvagnen utanför och det var verkligen minilitet konditori, men också jättemysigt, så jag gick därifrån med 2 kardemummabullar. Så det blev en trevlig dag hos Mia då vi planerade inför resan nästa vecka. =)
  
Nu på kvällen gjorde jag kycklinggrytan som vi ska ta med upp, lasagne och köttfärsbiffar gjorde jag igår... Det är så skönt att ha lite middagar och luncher färdiga så att vi verkligen bara kan slappa mestadels av tiden. Ta härliga långpromenader, se på när Wilma och grabbarna åker skidor i backarna, åka pulka, spela spel, dricka VIN och bara SLAPPA!!! =)

MyyySIGT VÄRRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0