♦ Värre än andra

2010-03-08 @ 11:58:52

Vissa dagar är det inget kul alls, allt är besvärligt och mammarollen skulle jag vilja kunna lägga på is ett tag...Efter 1 veckas sportlov känns det som om kvällen igår gärna hade kunnat utebli, jag visste att det skulle bli katastrof och jag gjorde allt jag kunde för att lägga band på mig själv och hålla mig lugn, men tillslut brast det och jag gorma och skrek, klockan var väl 21.30 och nattningen började 19.45, så jag höll mig faktiskt lugn relativt länge. Men bristningen i mitt uppförande gav faktiskt resultat, hon la sig ner under täcket och somnade efter en liten stund. Mitt ♥ tog Nelia när det var hennes tur att sova och efter mycket gorm och skrik så gav hon tillslut efter och somnade för natten... Men shit, vad sjukt jobbigt det är nu... Nelia får 3! tänder samtidigt och Wilma är mitt i 6 årstrotset som vi ser mest av vid nattningen och efter 21 är jag ingen rolig mamma att tjafsa med vill jag lova, jag kan konsten att skrika och bli arg när jag är trött eller hungrig, sorry, but I confess!    

Så idag har jag ingen bra dag, jag är så sjukt utmattad just nu, jag är trött, jag känner mig ful, fet och arslet börjar släpa i marken och magen kan jag snart baka kanelbullar av...
Jag ringde och ville boka bodypump ikväll, men det var fullbokat och 3 var på reserv. 
- Vill du ställa dig i kö på reservlistan? Frågade hon
- Nej, tack!!!!!!!!!!! Jag ska fan va på 1:a parkett hade jag lust att säga!
Jag är sjukt frustrerad och arg, ledsen och bläääääig idag, jag hade behövt den där Body pumpen.

Imorgon har jag ordnat med barnvakt, Nelia ska vara hos mormor och morfar hela dagen... Älsklingen undrade vad jag skulle göra, jag svarade att jag borde göra sysslor här hemma som att städa, skura golv, diska... Men NOPE, inte en chans, jag ska UT härifrån till nått roligt centrum, äta lunch och BARA VARA för mig själv, sätta mobilen på ljudlöst och kanske unna mig nått fint som får mig att känna mig lite finare på nått mirakulöst sätt!

Ha det bra, medans jag tillåter mig att vara en BitterBritta hela dagen, sen ska jag försöka glömma den här dagen och gå vidare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0