♦ Trots tanken

2010-11-24 @ 14:42:36
Fasiken, jag har faktiskt blivit bättre på att motstå alla "nej, jag orkar inte"-tankar som ofta knackar på så fort det är nått. Idag tog jag på mig jackan och mössan, la ner snuttan i vagnen och begav mig ut trots tanken.

När jag kom ut möttes jag av en vinande snöstorm som ivrigt försökte tränga sig in under huden på oss kändes det som, fy fasiken vad kallt och blåsigt det var där ute, vilket jag inte var beredd på, jag måste helt enkelt missat att titta ut genom fönstret idag.

Halvvägs när jag knappt kom fram med vagnen var det nästan så att jag skulle ge upp, men jag bestämde mig för att fortsätta och nu är det avklarat. Jag fick en liten julklapp till storasyster inköpt också, skönt. Imorgon är det vipkväll i barnklädesaffär´n, det ska jag gå på är det tänkt, hoppas bara att jag mår bättre. Då tänkte jag handla lite fina julklappar, dem har så fina saker där, inte bara kläder, utan leksaker och bijouterier också. =)


Och igår var jag så nära att ringa återbud till mötet på skolan, men det gjorde jag inte, jag kämpade mig dit och det kändes jätteskönt efteråt.


Sen är det det där med kost och träning som jag i vanliga fall faktiskt älskar och är ganska bra på. Men det har gått så lång tid nu och efter min andra graviditet har jag hela tiden haft så många förklaringar till att inte komma igång. Visst, jag är faktiskt sjuk och astman som utlöstes under graviditeten har gjort att jag har motgångar just nu, men jag ska banne mig bli av med både den lilla övervikt som är kvar (7kg) och mediciner!


♥♥♥ Imorgon opereras pappa, alla mina styrketankar finns hos honom då! ♥♥♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0