♦ Sola försiktig!



Ja, sola försiktigt först tills du fått pigment (brun INTE röd), sen kan man succesivt vara i solen lite längre stunder, MEN MEN MEN, använd solskydd 15 (minst) under hela sommaren på bar hud.

Men som en vän precis skrev til mig,

"Men om jag har 15 blir jag inte ens lite brun! Jag har 25 i ansiktet å 50 på näsan, men inte på kroppen... 8 e lagom, då blir jag inte bränd men inte heller genomskinlig ;P så, nu har jag varit lite kinkig... ;) "

 Jag svarade med:

"Japp, om man inte blir röd och använder 8, då är de nog ingen fara... Det är när man bränner sig, alltså blir röd som skadan uppstår..."

Sola med måtta, sätt inte på er babyolja när ni ligger och steker er i solen (som en vän till mig gjorde när vi var 17 år och var i Grekland) ;),, för då steker ni er inte, då friteras ni! Fried ham... Mooohhahahaa, skämt åsido, Sola försiktigt! :) Inte så konstigt att vi svenskar ökar i antal fall av hudcancer... =(

Var rädd om dig och sola försiktig!


Karmis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0