♦ Vill ju inte bli besviken

2011-02-17 @ 13:05:53
Vet ni, jag har lärt mig, eller rättare sagt, jag försöker lära mig att inte vara så entusiastisk när det kommer till jobb och annat som jag så mycket ser fram emot.

För förut när jag till exempel började på nått nytt jobb så har jag gått in med en sån entusiasm och visst har den varit befogad, men som alltid har det tillslut efter några månader blivit så att allt faller och jag har slutat på ett eller annat sätt. 

Och nu när jag känner en sån sprudlande förvänting inför det här kommande projektet så kommer jag på mig själv och säger till mig själv inombords att inte vara för förväntansfull, utan att jag ska ta ett steg i taget, dag för dag och hoppas att det kommer att vara kul och lärorikt.

Jag vill ha ett jobb som jag ska trivas på resten av mitt arbetsliv, TÄNK om det blir så den här gången? :)
 - Sluuuuuta !!! Ta en dag i taget, vill inte bli besviken igen. 

Och så tänker jag i samma sekund: Men varför ska jag känna att jag inte får vara förväntansfull, varför ska jag behöva lägga band på mina känslor?Jag vill inte leka likgiltig och tråkig, det är ju liksom inte min grej... Varför?

Virr varr virr varr i skallen.


Hoppas ni har en bra dag allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0