♦ Tiden går så fort


Tänk, vad tiden går fort, nu sitter Nelia och äter helt själv, dricker vatten utan pip, tar en stol och klättrar upp för att leka "laga mat och diska". Hon formulerar ord också och försöker prata hela tiden och hon är bra på det. Hon kan säga töstig när hon ser ett glas med vatten, hon säger vovve, tack när någon nyser (istället för prosit), tack när hon får något, hoppa, hon hoppar även när vi säger hoppa och snurrar när vi säger snurra (hon går fram och tillbaka baklänges när vi säger så), står och rycker i frysen och säger glass, mm. Just det, hon pekar p¨blöjan och säger blöja, jaa, böja... ;)

Hon är så klok vår lilla tjej!

 1.5 år har gått så fort, jag njuter för varje dag som går och det blir verkligen bara bättre och bättre, det har vi en storasyster som bevisat för oss genom de 7 åren som vi haft lyckan att få tillbringa med henne.

Jag ÄLSKAR min fina familj och nej, jag saknar inte bebistiden!

Men det är lite läskigt nu, Nelia sover så otroligt dåligt, vi har rådfrågat barnläkare, bvc och följt alla kloka nattningsråd som finns, men ingenting har fungerat. Så nu är den sista utvägen igång, vi har gett henne 2 droppar Teralen (sömnmedel) för första gången, så nu är jag lite nervös, men hoppas att det ska fungera. Läkaren säger att det förhoppningsvis ska bryta den onda cirkeln på ca 2 veckor, hoppas hon sover bättre nu så att jag och vi får bli pigga människor igen, för 2 år utan en hel natts sömn har satt sina spår!

♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0