♦ Solen finns där bakom molnen...


Solen finns där bakom molen
 
 
 
Åren går fort, sommrarna svischar förbi och det är synd att denna sommar blev en sån där klassisk regnig sommar. Jag som verkligen skulle behöva sol, bad och sköna dagar, du också kan jag tro. Men det ser ut att bli en sommar med panik i blick. En sommar som gör oss tokiga av ångest om vi inte kommer ut till solen när den väl syns till och en sommar som vi kommer att glömma bort, som så många andra, en sån där sommar som inte kommer att finnas i våra minnen om några år...
 
Vilka tragiska meningar jag skriver, men jag tycker att vi har alldeles för lite sol i Sverige, vi orkar ju helt enkelt inte vara trevliga längre när vi inte får njuta av en sommar efter våra tråkiga trista kalla vintrar??!
 
Nu var jag och tjejerna i varje fall på en liten tripp ner till våra vänner i Skåne i 2 nätter och hade lite "semester" när överlåtelsen av mitt café inte tog upp all min tankeverksamhet så kunde jag känna lite avkoppling.
 
Det är så tradigt att gå och vänta på besked som gör att allt drar ut på tiden, jag vill ha ro i min själ nu och släppa allt för att kunna gå vidare i min karriär och min personliga utveckling.
 
Om en vecka åker jag och familjen iväg till en sommarstuga i Grisslehamn, det ska bli härligt och jag hoppas innerligt att det ska vli sol och härligt väder, och att jag ska få slippa tråkiga besked per mail eller dyl. Sedan bär det av till farmor uppe i Huddik i några dagar, där avkoppling och fint väder förhoppningsvis fortsätter hägra...
 
Ha en skön vecka nu,
kram Helena
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0