♦ Stuga- Gubbar- Skåne


Stuga i Skärgården
 
Den här sommaren har vi inte planerat ett endaste dugg, ingen bil, ingen speciell planering alls.

Så nu har vi fått för oss att vi ska hyra en sommarstuga ute vid Grisslehamn så att man enkelt kan ta båten över till vackra Eckerö på Åland där vi var väldigt mycket när jag var yngre då vår granne ofta lånade ut sin mysiga stuga till vår familj, gulliga Greta.
 
Åhh, vilket minne det är egentligen, hur vi packade bilen och åkte ut till båten. Väl ombord åt vi lunch, jag tog antingen baugette med ost & skinka eller en räkmacka och apelsinjuice till det. Sedan fick vi gå ner till taxfree och jag köpte med mig en massa godis som skulle räcka hela veckan, det blev alltid kexchoklad i flerpack och en massa andra goda grejer...
 
Väl på Eckerö så åkte vi och badade i Östersjön, det brukade ofta gå rätt så höga vågor där, vilket jag ÄLSKADE och då spelade det ingen roll hur kallt vattnet var, då skulle jag bada.
Sedan finns ett fint campingområde i Kärringsund, där vi åt middagar, spelade bangolf och bara strosa runt.
 
Mariehamn var vi flera gånger och där finns en massa härliga butiker precis vid hamnen. Men bland de härligaste minnena jag har var när vi var hemma vid den gula stugan, utanför på tomten fanns en bergsknall och när det hade regnat så bildades där en stor pöl, då tog jag vita plastmuggar och spelgubbar (Fia m. knuff)  och lekte båt, jag kunde nog sitta där i flera timmar medans resten av gänget slappade i trädgården.
 
Nu vill jag att mina älsklingar ska få det lika mysigt som vi hade det och vi funderar på att köpa landställe, men det är ju smart att hyra först så vet man vart man vill köpa ställe någonstanns, i framtiden om det blir dax för det kostar en massa lax. ;)

Facebook eller inte
 
Facebook är krångligt, det är svårt att vara med utan att påverkas för mycket, men det är också svårt att vara utan, för det är ju faktiskt kul med vad det faktiskt är... Så jag kanske ska lyssna på er fina som faktiskt har hört av er och sagt att ni vill att jag faktiskt inte ska gå ur... Så jag får se om jag loggar på efter hela 2!! dgr utan FB, men då ska jag försöka att inte vara så involverad.

 Kl. 20.00
 
 

Och sist men inte sist
 Kl 22:20
 
Wiiieeee, NU precis köpte jag biljetter till underbara Skåne, jag och tjejerna åker ett par dagar till Maria och hennes familj, jag kände att jag vill iväg och vad passar bättre än att få komma ner till Skåne i sommar, igen och såklart passar vi på att träffa fina familjen Persson!!! Och så är stugan i Grisslehamn bokad också, det blir en härlig semester det här ändå... ;)
 
Nu måste jag gå och sova, imorgon väntar ett tjejgäng påatt få sin frukostmingel-hippa med bubbel kl 8.30..
 
Natti Natti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0