♦ Lusten är påväg tillbaka


När jag och mina fina vänner satt på tåget i fredags kväll var vi äntligen på väg till Skåne för att träffa vår Maria. Vi skulle äntligen få en helg tillsammans som vi alla längtat efter, väldigt länge.  

När vi kom in i tåget satte vi oss med en varsin sallad vid ett bord för fyra, där satt vi och njöt av att kunna prata i flera timmar utan att bli avbrutna. När vi kom fram till Lund var klockan nio och där stod Maria och väntade på oss. Vi åkte hem till deras underbara hus där det serverades ost, kex, frukt och vin. Otroligt upplyftande och gott!

På lördagen blev det en sväng in till Lund där vi strosade runt i sex timmar (men som kändes som tre) vi har hela tiden så mycket att ta igen efter alla år av barn och familjeliv. Livet är underbart om man har stunder som dessa att se fram emot!
På lördagskvällen blev det räkfrossa och lite mera vin för oss som inte har magen i vädret. Det var planering av bröllop nästa sommar och vi har även 2 små bäbisar att träffa vid årsskiftet, tänk vad mycket fint att se fram emot?!

Den här helgen kan jag leva på länge, snart träffas vi igen och då blir det hemma hos mig. :)

Jag blir lycklig utav glädjen jag känner inom mig när jag fick frågan att få sjunga på bröllopet och jag ska även få äran att göra håret på bruden, eventuellt sminket också. För några år sedan hade jag aldrig orkat tacka ja, för några år sedan hade jag fått ångest utav bara tanken... Men idag känner jag att jag äntligen har lagt de dåliga åren bakom mig. Nu känner jag mig glad, stark och lusten börjar smyga sig tillbaka igen!!!

Pretty lycklig! smiley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0