♦ Förberedelser -5 juni 2oo9-


CHOKLADBOLLAR


Nu på kvällen blev det en massa chokladbollar rullade... Paketet kom igår så idag har jag strukit och fixat här hemma, nu sitter gardinerna på plats och sängen har fått en fin sängkappa... Troligtvis kommer vi att sitta ute på gården imorgon, men det är skönt att ha det lite nytt & finare nu... Om folk ska in och besöka WC:n eller så... =)

 

För imorgon blir det 6 års KALAS!! =)




STUDENTENS LYCKLIGA DAGAR...
(Nostaligiiiii....)
 

 
Det var 1o år sen som jag tog studenten, jag var 20 år fyllda och hade en vit virkad klänning och studentmössan satt löst på huvudet för att inte förstöra frisyren, kan nog säga att jag var lite mer fåfäng då... =)

Vi började dagen med Champagne och jordgubbsfrukost hos vår klasskompis Ylva ute i trädgården, sen vart det en åktur med limousiner som kom och hämtade upp oss när vi fått i oss en del av det goda och vi njööööt verkligen, det var ju en helt makalös känsla som for igenom kroppen. Efter det klev vi in på skolan för sista gången, vilken känsla, jag som aldrig varit ett "fan" av skolan hade längtat efter den här dagen sen jag var 12 år och nu var den äntligen här. Det bästa av allt var att jag faktiskt hade klarat av hela skolgången tillslut och den här dagen var den sista dagen på skolplågan!

Äntliigen var jag:


Friiii som en fågel... Friiii som en fågel.... Tralala lalala....

När portarna slogs upp var det solen, värmen och sommaren som hälsade oss välkomna ut till vuxenvärlden med öppna armar, folk stod och trängdes med sina plakat och vi vrålade av lycka... Vi grät, vi kramades, vi sa ADJÖ till varann, vi skrattade och ingen av oss kunde nog förstå vad allt det här igentligen handlade om... Att skolan var slut det visste vi, men sen då? Verkligheten skulle ta sitt grepp om oss och ville göra oss till vuxna självständiga människor nu. Vissa skulle börja söka jobb, vissa skulle fortsätta studera, vissa litade nog till ödet och skulle bara vara en tid... Min första anställning blev på Konsum, där stannade jag i 1 år, sen skulle jag och Linda till Spanien, men den drömmen blev tyvärr aldrig en verklighet... Resten är nu nutid... =)

Men den dagen var underbar, alla mina Nära och Kära fanns på plats på skolgården och tog emot mig med öppna armar, med blommor och hipp hurra, jag var överlycklig! Sen bar det hemmåt, mamma och pappa hade dukat upp på vår trädgård, där det bjöds på smörgåstårtor, bullar, tårtor & en massa fika... och självklart drack vi bara läsk. ;o)

På kvällen hade vi fest på Grand Garbos i Sundbyberg.... Det var kul... det var PARTY! =)

 

Lycka till nu alla fina studenter och ta det lite försiktigt med alkoholen, det är roligare att minnas sin studentdag, men framförallt...

NJUUUUT! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0