♦ Hemma igen

2010-03-07 @ 19:06:44
Jag körde hela vägen hem (30 mil), Nelia sov när vi kom till Gävle Bro, så dem fick gå in och kissa av sig medans jag satt kvar med Nelia i bilen i god tro att hon skulle fortsätta sova en stund till. När vi startade bilen och åkte därifrån vaknade hon, självklart, men vi fortsatte mot Stockholm ivarjefall. Efter kanske 1 timme började hon tröttna på att bara sitta still, så hon började gasta och gorma istället. När jag till slut såg en rastplats så körde jag givetvis av och rastade oss lite. =) Det fick bli lite fruktpuré och blöjbyte, sen blev det en liten kort lek i baksätet med pappa och storayster, sen kunde vi fortsätta en stund, men tillslut tyckte hon inte att vi skulle sitta kvar i bilen längre, så vi fick stå ut med en grinig och smått hysterisk bebis hela vägen hem (ca 1 timme), det var ingé kul alls, men hem kom vi. Jag skjutsade hem dem och åkte sen till affären och handlade hem lite till kylskåpet.

Nu har hela familjen badat 1 efter 1, jag har hunnit bädda rent våra sängar och nu är det en liten stunds vila för Nelia i stora sängen, vi ska väl se på tv en stund innan nattning av storasyster ska styras upp efter 1 veckas sportlov då hon fått vara vaken hur länge hon velat och hon kan konsten att vara vaken lääääänge utan problem!

Så, det var väl en intressant liten uppdatering av den här dagen det... Hoppas ni haft en mysig helg och att kommande vecka blir super! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0