♦ En underbar dag


En underbar dag, en dag då magen fortfarande påminner mig om att jag tryckt ner för mycket bekymmer istället för att få det att försvinna...

En dag då jag legat på golvet, efter att vi varit i parken med barnen och plaskat en stund, då jag absolut egentligen inte ville resa mig och följa med till simhallen för att vår äldsta skulle få simma i lite varmare vatten, badkruka som hon är, vår sötnos.

Där låg jag på magen, för då gör det mindre ont och det var otroligt skönt att få vila lite, min kropp är så trött. Men jag reste mig, jag reste mig för att följa med.

 

Vi tog tunnelbanan, åkte till Hornstull för att byta och åka tillbaka, fast mot en annan destination. Vi kom fram, magen kändes ok och hon i kassan sa att även om jag bara skulle sitta på en bänk och titta på så måste alla betala inträde, så jag promenerade hem istället och lyssnade på min ljudbok hela vägen hem. Det var en härlig sol och magen höll sig i trim medans jag gick, men nu gör den ont igen.

 

Nu sitter jag här, jag har precis tittat på en biografi av Elisabeth Taylor och nu ser jag på när de bakar underbara bakverk/Desserer på tv, medans jag skriver detta inlägg och väntar på att övriga familjen kommer hem från simhallen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0