♦ Snillet spekulerar


 

I hela mitt liv har jag varit en person som malt ner mina tankar tills de snurrar runt och förökar sig till tusen olika tankar. Tankar som jag sedan ivrigt försökt samla ihop till den forna tanken igen för att hitta ett vettigt svar, självklart utan att lyckas. Jag kunde älta i något helt oviktigt hur länge som helst, oftast på kvällarna vid läggdax, eller så vaknade jag mitt i natten. Tankarna snurrde runt runt runt och magen knöt sig,  sedan kunde jag älta i något för att sedan glömma bort varför jag hade en klump i magen. Jag blev tokig på alla dessa val och idéer som pluppade upp, för jag fick aldrig ordning på dom. Jag kunde gå runt och älta en massa skit om något inne i mitt huvud bara för att, utan att veta hur sanningen såg ut. Tänk hur många tankar och hjärnceller som hade kunnat sparats, som jag idag aldrig skulle lägga ner min energi på.

Idag har jag blivit en person som slutat att spekulera i hur saker och ting fungerar, hur människor tänker om jag inte vet hur eller vad som är verklighet. Jag har kommit fram till att alla sanningar är olika och att det bästa man kan göra är att när en tanke som tar ens energi kommer lägga ner den tanken tills man kan ta reda på den riktiga sanningen, om det behövs. Man måste våga fråga och man måste våga lägga tankar åt sidan om de tar för mycket energi.

Jag lägger min energi på saker som är viktiga... Det har jag kämpat för och det ska jag stå för i resten av mitt liv. Det känns skönt! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0