♦ Alla våra hjärtan brinner


 
 
Jag kommer på mig själv sittandes här i sängen med laptopen i knät, funderandes på vad KÄRLEK egentligen är och betyder för mig. Jag känner att jag vill skriva något om det starka ordet "kärleken" just denna dag. Jag kan inte fly undan längre. 
 
So here I Go.
 
Det är få människor omkring mig som jag känner att jag genuint har någon gemensam kärlek till. Jag menar inte att jag inte älskar någon eller att någon inte älskar mig, utan jag menar den där genuina känslan där jag är fullständigt säker på att kärlek finns emellan oss.
 
Den där stunden där vi på riktigt och helt ärligt kan känna att vi älskar varandra, den där relationen där man förstår varandra, även när man tycker olika och där man faktiskt stöttar varandra i elände och i lycka. Den där kramen som man vet kommer från hjärtat och inte förnuftet, där känslan "jag borde väl", inte får ta plats.
 
Den där känslan där man inte kan tänka sig att leva sitt liv utan den personen hos sig, brevid sig eller i hjärtat. Den känslan finns inte alltid hos mig i sällskap med människor, men jag vet vilka som får mig att känna kärlek och det är jag tacksam för.
 
 
 
Tänk om
 
Alla hjärtans dag, tänk er hur många som går till skolan och jobbet med en förväntansfull klump i magen denna dag. Den där tanken, tänk om, som man troligtvis går med i väntan på att något speciellt ska hända. Och vilket antiklimax det blir sen, när man på kvällen går å lägger sig, ledsen och besviken över att det där, tänk om, inte infriades i år heller...
 
När jag var i skolåldern, speciellt i högstadiet funderade jag ofta på om jag skulle få någon överraskning denna dag. Tänk om jag skulle ha en hemlig beundrare, tänk om någon ville ge mig en fin ros eller ett litet brev inpetat i skåpet. JA, tänk om!!
Men det hände aldrig mig, så jag fick tänka om, för jag var väl inte den typ av tjej som man tänkte på en dag som denna... Tyckte jag då.
 
 
Den tanken slår mig än idag, tänk om. Vad spännande det skulle vara ♥...
 
Jag tror att det kan vara så att den här dagen ger oss mer ångest än någon annan dag på hela året, då våra hjärtan brinner på ett eller annat sätt i hopp om att det skulle kunna vara bättre.. Så det är kanske bättre att tänka på varandra varje dag istället, då uppskattas nog en puss lite extra en dag som denna och då behövs inga kruseduller längre!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0