♦ Allt omkring har sin tid


 

Livet på Andra Sidan

Så märkligt, igår kväll vid niotiden, när min sambo var ute på svensexan kom en doft av ÖL svepandes emot mig, jag blev rädd att det skulle hända honom någonting, men nu ligger han i sängen och ingenting hade hänt, som tur är. Idag när jag pratade med min mamma i telefon berättade hon att hon och morbror fått åka upp till morfar, för sjuksystrarna trodde att hans sista andetag var nära. Jag berättade för henne om doften av ÖL, men sen var det ingenting mer med det.

 

Nu på kvällen låg jag i sängen (vi gick och la oss kl nio) kom jag att tänka på den där doften igen och kom på att morfar jobbade ju på vin & spritcentralen och nu ikväll tog han sitt sista andetag, pappa ringde för en stund sen. För 12 år sen dog min mormor, innan kände jag hennes doft när jag gick upp i trappan från mitt rum. Dagen efter frågade jag mamma om hon varit hos mormor (som bodde 500 meter från oss), men det hade hon inte och 2 dagar senare tog hon sitt sista andetag.

 

Lilla Morfar

Även om du blev en gammal man (97 år), en morfar som jag idag känner att jag inte riktigt fick lära känna, även om vi träffades för jämnan. Du var en man som inte direkt ville visa oss känslor, men trots allt sitter jag just nu i en liten chock, jag skakar faktiskt i hela kroppen och det känns i mitt hjärta, på något konstigt sätt. Det kommer inga tårar, inte ännu ivarjefall, men jag vet att de kommer att falla ner på mina kinder en dag då allt fått sjunka in.

Morfar, vila i frid och ta hand om varandra "däruppe"  nu. Jag hoppas att ni kommer att finnas vid vår sida och att Du kan och vill finnas här på ett annat sätt än förr. Att ni ger oss energi och styrka att klara av alla hinder som nu kommer att komma i vår väg, nu när allt ska fördelas. Den här dagen har vi varit skräckslagna inför, jag vet att det kommer att bli en prövotid, men jag hoppas att det ska gå skonsamt till och framför allt att vi alla ska bli nöjda och Jag hoppas att det ska bli rättvist, så rättvist som det går... För min älskade mammas skull!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0