♦ Helgen som försvann


.
 
Lördag
 
Det var svensexa igår så jag och flickorna var ensamma hemma, jag har tänkt hela veckan att vi bara skulle slappa hela lördagen.
 
Klockan 9 var det bara vi hemma, han åkte in för att träffa grabbarna kl 9.30.
Jag började med en kopp kaffe framför nyhetsmorgon (i vanlig ordning), sen dukade jag fram frukost i köket som vi i lugn och ro fick i oss, allt var i harmoni och balans. Vid bordet frågade jag tjejerna vad vi skulle hitta på och Wilma
(9 år) sa att hon ville ringa sin kompis och fråga om hon ville komma till oss. Då sa jag att ifall hon inte kunde komma till oss så kunde jag ringa min bror och fråga om vi kunde åka dit och träffa alla småkusiner... Och så tänkte jag för mig själv: - Jahaa ja, där sprack min "lugna" lördagsplanering.
 
Hon ringde sin kompis, men de hade andra planer och jag ringde min bror, men de var inte hemma. Jag funderade genast över vad vi kunde hitta på för kul... Vi hade planerat att gå till biblioteket, ja, jag ville ju hitta på nått, man kan väl inte gå hemma en hel dag...
 
Det slutade med att vi gick till mataffär´n och sen när vi var hemma igen badade tjejerna, sen gjorde vi en Pippi teater (som vi ska visa upp för pappa när han vilat färdigt), sen lagade vi mat och så var det dags för lördagsmys med Bolibompa och sen Mello. Så hör och häpna,
 
VI VAR FAKTISKT HEMMA HELA DAGEN, SOM PLANERAT! :)
 
Söndagsfrukost
 
Tjejerna varknade kl 8.15, gick upp och satte på nått tv-program och jag fick faktiskt ligga kvar i sängen 1 timma innan det var dax att gå upp och fixa Sconesfrukost (glutenfria). Sen var det dax att hämta mannen ute i Bro, vilken UNDERBAR dag det är ute idag. Påväg blev lillfian (3 år) kissnödig så jag stannade ute  på en landsväg i skogen mellan Rotebro och Kungsängen. Sen var det bara att fortsätta, men självklart var barnen tvugna att kissa av sig på toaletten IGEN innan vi fortsatte vår färd hemmåt, vad är det med barn och kisseri när man ska ut och åka bil egentligen?
 
Sen tvättade vi bilen och köpte korv (lunch till barnen) på OK, vilken tid det tog, halva sverige tvättar sina bilar en solig dag som denna... Eller?!! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0