♦ Livets olika nyanser


Mitt i livet står allting skrivet, nu tar jag ingenting för givet. 

 

En jobbig tid, en livskris har passerat, och solens strålar lyser på mig igen. Jag kan äntligen känna att våren är påväg tillbaka och livet likaså. Det som varit och fortfarande är jobbigt finns hos mig för att jag ska uppmärksamma livets olika nyanser. Det jag gått igenom fanns till för att jag ska lära mig att ta vara på de dagar som är bra och lära mig något de dagarna som är mindre bra.

Jag övar varje dag, övar på att lägga märke till alla olika detaljer som vardagen skänker oss och jag är tacksam, även fast jag vissa dagar aldrig skulle tro det själv.

 

Idag hade vi begravning för min morfar, han fick leva livet i 97 år.

Efter begravningen tog jag en 40 minuters powerwalk, solens strålar fick mitt inre att vilja blomma ut, musiken i lurarna fick mig att vilja skutta omkring och sjunga, vilket jag självklart inte tog mig mod till att göra.

 

 

Vilken underbar tid det är ute nu, jag rensar mitt inre skafferi när jag tar dessa fantastiska promenader, speciellt dagar som denna.

 

 

Vilket otroligt liv jag får leva, egentligen. Tänk vilken erfarenhet av olika känslor jag har som ligger med huvudet under täcket vissa dagar och armarna högt upp i luften andra. Jag är rik på känslor och jag är rik på många andra sätt. Mitt liv är faktiskt underbart, även om jag vissa dagar verkligen avskyr det, pga saker som är jobbiga att ta hand om när man inte orkar.

 

Men det är ju så här livets olika nyanser ser ut och livets gång blir till en underbar sång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0