♦ Upp & ner


Upp och ner fram och tillbaka. Ja, det skulle nog kunna vara en sammanfattning för den här dagen. Jag började morgonen med en promenad, äntligen har jag bra musik i lurarna, min sambo köpte nämligen spotify till mig i alla hjärtansdagspresent. Sedan blev det att möblera och städa lilla tjejens rum efter frukost och en MASSA jäkla bråk, tjat och skrik med barnen HELA dagen. De har varit något otroligt jobbiga idag och flera gånger funderade jag på vad jag egentligen gett mig in på!!!
 
Men jag har äntligen landat i soffan och sitter nu och sammanfattar denna jobbiga dag! 
 
Till middag gjorde jag en Chicken tikka butter masala, den blev god, men inte lika len som på min favvorestaurang. Jag ska prova ha i mindre koriander och muskot nästa gång, men här kommer receptet:
 
 
Chicken tikka butter masala
 
5 kycklingfiléer (3 cm bitar)
3 msk tomatpuré
3 dl vatten
1 msk garam masala krydda
0,5 msk muskotnötkrydda
3 cm riven ingefära
1 vitlöksklyfta
1 knippe färk koriander tsk salt
2 dl grädde
 
 
Börja med att steka kycklingfiléerna i 5-10 minuter (ej så mycket färg på kycklingen).
Ha sedan i med tomatpuré, 3 dl vatten, häll sedan i kryddorna, saltet, ingefäran och vitlöken och blanda väl.
Efter 10 minuter kan du hälla i grädden och den färska koriandern, låt småputtra i 5 minuter till.
Smaka av med ev. lite mer salt.
Serveras med ris
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0