♦ Jag mår illa.. Kan det vara?


För att orka lite mer har jag ju (som ni redan vet) köpt en burk med en massa grönt pulver i... Det är spirulina, Chlorella, en boost för utrensning och för att pimpa imunförsvaret.

Jag åt för några månader sedan enbart Chlorella, men jag mådde otroligt illa utav den, jag trodde till och med att jag var rejält magsjuk första gången. Andra gången förstod jag att det var algen som påverkade mig så, eftersom jag förmodligen går omkring och bär på en massa gifter.

När jag ringde leverantören för denna produkt och frågade om hon visste varför jag reagerade så och om flera hade hört av sig om detta, sa hon att hon aldrig hade hört nått om det.... (?) Då funderar jag, nu när jag vet, på om hon verkligen har någon koll på deras produkter, ska hon verkligen sälja dessa om hon inte vet vad hon säljer för något? Det hade ju varit bättre om hon hade kunnat förklara för mig och hennes kunder om hur man ska göra med produkterna och hur de påverkar kroppen under utrensning.

Jag fick söka och läsa på nätet och rent logiskt kom jag fram till detta:

Man ska alltså dricka mycket vatten så att gifterna kommer ur kroppen naturligt, att man mår illa (för det är en stark påverkan av alger som samlar ihop och rensar gifterna ur kroppen på ett naturligt sätt) att illamåendet är ett tecken på att gifterna måste komma ut. Jag var tvungen att, ursäkta språket, SPY ut mina gifter eftersom jag förmodligen drack alldeles för lite vätska och inte kunde kissa ut dom, vilket inte är att rekomendera.

 

Min Gröna Morgonstar

 

Hon på naturmedicinbutiken i Liljeholmen (som sålde min nuvarande burk) sa att hon också mådde illa av vissa alger, men att denna blanding av alger och gräs är effektiv, men mildare för kroppen. Jag köpte hem en burk.

Igår började jag känna lite lätt illamående, jag visste direkt att det var gifterna som vill ut. Jag drack mer och mer vatten, gick på toa och kissade och mådde bättre och bättre. Nu är det likadant, så jag dricker 3 stora glasvatten, så mår jag nog snart lite bättre.

Så tänk på det om ni detoxar med alger och annat, drick mycket vatten så att ni kissar ut gifterna och överskrid INTE rekomendationen av dosering!

Kom ihåg att grön dricka smakar purkel, men blanda med äppeljuice och drick med sugrör så är det lite lättare.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0