♦ Nyputsade fönster


 
Den här bilden togs igår påväg hem, precis när vi kör ut på landsvägen strax utanför Näsviken, där barnens farmor bor. Vilka underbara dagar vi har haft under sportlovet, det känns att våren är på ingång och solen börjar värma bort snön.
 
 
I morse, efter jag lämnat barnen, gick jag en kort promenad runt Aspudden, kortare än vad jag först hade tänkt mig. När jag kom hem kände jag i hela kroppen att jag absolut inte var nöjd med min promenad så jag bestämde mig för att åka in och köra lite body pump kl. 12. Men under de få timmar som jag satt i soffan, kände jag plötsligt för att  göra rent alla fönster istället, som julpynts-sprayats och blivit kvar sedan dess då jag inte orkat med att putsa dessa, så det fick bli min träning istället. :) Känns fantastiskt skönt att solens strålar ger sån energi och nu kan solen kika in på riktigt genom våra fönster!
 
Annars då? Jo, vi hade en lugn helg hos barnens farmor och tittade på Gladiatorerna och mello med godis och gott. Farmor fyllde år för en ånad sen och Nelia tycker om att ha kalas så vi firade farmor med blommor, choklad, ballonger och glasstårta.
 
Imorgon ska jag börja ett nytt jobb på Dayspa inne på Östermalm, jag börjar 11 och jobbar till 20 i 2 dagar, sen blir det fredag & söndag. Det är ett ny öppnat spa, jag hoppas jag ska trivas nu! :)
  Uppdaterat 17:00
 
Hej,
Tyvärr måste jag boka av dig inför imorgon, inga bokningar"
 
Öhhh What?? Kan man göra så, även då man anställt per timma? Hmmm, finns det några VETTIGA arbetsgivare i den här branchen??!! Jag sa tack och hej (innan jag ens hunnit med min första arbetsdag)!! Jag har haft en magkänsla som säger att det verkade skumt hela grejen då jag inte riktigt fick svar på alla frågor och allt var flyktigt när jag var där och provbehandlade. När jag bad om att få skriva anställningspapper, sa hon att det var grabbarna som har hand om det och att jag kunde ta det med dem på min första dag. Hon sa också:
- Vissa skriver papper och andra inte.
 
De anställda får ingen OB på helger och ingen provision på försäljning. 120 kronor/timmen... VARFÖR försökte jag ens intala mig själv till detta slavdrivarjobb? Och nu ett sms där de bestämmer att de dagar det inte finns någon bokning kan jag inte komma in och jobba... Hallå, jag måste väl ha någon slags garanti till lön?? ....
 
Blir så jävla besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0