♦ Finna Julkänslan

2009-12-22 @ 17:21:30
SSSSssssssssssssssååååååååååååååååååååååå........ ÄNTLiiiiGEN ska jag göra det SISTA inför julfirandet....Baka en Frozen CheeseCake (Petras recept) fast med PepparKaksBotten som vi ska ha till dessert på julbordet... Nu ska jag försöka att koppla bort all stress och kanske hinna hitta den där julkänslan som det pratas så mycket om... =)))

just nu står en Makarånipudding i ugnen och eftersom jag höftar när jag lagar mat så är detta recept ett "exakt ungefär" av vad jag har i... ;) Men det är supergott, jag lovar!

Makarånipudding
2 msk Skinkost
2 dl grädde
1 dl mjölk
3 ägg
1 dl färsk parmesanost
5 dl färdigkokta makaroner
1 dl skinka (julskinka)
1 korv (från igår)
Lite salt (tänk på att skinka och parmesanen är ganska salt i sig, så lagom är Bäst)  

Koka makroner, samla alla ingredienser i en bunke och blanda. Lägg det sedan i en ugnsfast form och låt stå i ca. 30- 40 minuter tills stanningen/såsen har  stelnat...  SuperGott! =) 

Kommentarer
Postat av: Tuija/Farmor

Det blev en skinka till. Har precis tagit ut den ur ugnen och väntar bara på att den ska svalna lite så jag kan göra den färdig. Och så har jag fått blommor idag från Siw och Sussie i Karlbo. Blev så glad!

Hoppas ni får en riktigt skön jul. Kramar i massor!

2009-12-22 @ 19:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0