♦ Återbesök på BB, lunch & shopping i Nacka Forum

2009-07-21 @ 22:53:55


 Idag var det dags för ett återbesök på BB, först var det vägning av lillgrodan och efter det fick hon ta ett blodprov (PKU) som alla nyfödda i sverige får ta sedan 60-talet. Hon gnydde lite snabbt, men somnade om igen vid bröstet ganska omgående... Efter det fick vi åka upp och göra ett hörseltest som alla nyfödda får göra sedan 2005, så det gjordes inte när storasyster var liten... Dem stoppade in en pytteliten hörlur i örat som skickar en svag signal till örat & som sedan registreras på datan, allt gick bra där med. Och eftersom liten gått upp i vikt bra och har ett sånt snuttebehov så fick vi "tillåtelse" att börja med napp, barnmorskan tyckte att det var OK, så vi får prova om det fungerar...
Nappen kanske fungerar ändå?

Efter återbesöket som tog 1.5 timme tog vi vår första "riktiga" tur ut för lite lunch & shopping i Nacka Forum... Storasyster och jag provade en MASSA kläder medans pappa Patrik släpandes efter oss fick ta hand om Lillasyster och vagnen i 4.5 timme... Hihi =) Äntligen känner jag mig som en människa, det är heeeelt underbart att ÄNTLIGEN kunna & att ÄNTLIGEN orka gå längre sträckor igen, jag mår såååå bra nu, förutom känslorna som ligger där på ytan och pyr nu när hormonerna ännu inte stabiliserats... ;o) Ena sekunden är jag jätteglad och andra triggas jag upp som en ilsken geting. Jag grinade en liten skvätt idag också, inne i centrumet, men sen vart det bra igen... Ingen såg mig för vi gick precis ut till garaget... hihi =) Hmmmm, vad ska man säga?! Hormoner är förjävligt jobbiga ibland, men dem kommer snart till rätta dem med... Hoppas jag!!!! Annars har jag nog ingen pappa kvar här hemma länge till... ?!=o/
Nee, nu ska jag sätta mig och se det sista av  "So you think you can dance"...

Go´Natt! =)

(Måste nog börja lägga in lite foton på storasyster oxå, annars blir hon nog lite avis... ) 
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0