♦ Blå lagunbad & barnskrik

2009-10-16 @ 09:00:08
Det gick faktiskt ganska bra igå, men jag förstår inte hur en sån liten människa som Nelia redan kan klockan, alltid samma tid, alltså kl.23 så börjas det gnällas/skrikas. Men jag bar henne i bärselen tills hon somnade och vi låg i säng närmare 00.00 tror jag det var, så det var OK...
Vi gick upp vid 7 och åt en mysig frukost med ett tänt ljus, inspererades av min kusin som hade gjort det häromdan med sin dotter. Man ska ju passa på att njuta på de mysiga sätt som finns att göra nu när det är mörkt, som att tända ljus även på morgonen (doftljus) och så ofta det bara går, gå ut på en kylig promenad och komma hem och koka choklad, te eller kaffe, sätta på en bra film, dra på sig myskläder och sätta sig under en mysig pläd... Jag försöker verkligen att tänka på det nu när jag faktiskt är hemma, det kanske är sista gången man är mammaledig, det vet jag ju inte. =) 
Efter frukost och allt morgonbestyr så promenerade vi till skolan och sen gick jag & Nelia hem igen och nu sitter jag här med en stor kopp kaffe framför datan. Ska strax lacka nytt nagelack som inte ser så fint ut längre och fixa mig ordning för vi ska in till stan på dejt med Ida och hennes minsta tjej... Camilla (vår barndomsvän) ska ta med Idas äldsta dotter på Ice Age 3... Mysigt! =) Den är såååå bra!
Jag måste gå och se den nya filmen "Up" med familjen, den minsta får vara hos mormor & morfar, vilket skulle vara första gången... lite mjukstart. Den verkar ju såååååå himla kul! =))))

I december ska mormor vara här och passa barnen en natt då vi ska på bröllopsmiddag/fest för ett par vänner som gifte sig nere i Skåne förra helgen... =) Det ska faktiskt bli kul, synd att man inte fick va med på bröllopet, då var det bara respektive familjer som deltog, men det ska bli kul att få vara med på festen... Min pappa och storebror ska på fotboll i Rom den helgen så mamma kan vara här hemma hos oss istället och sova i Wilmas nya "vuxensäng" då tänkte vi, det blir lättare och tryggare på nått sätt att få komma hem till Nelia ifall det skulle vara besvärligt på natten.

Ikväll ska jag och mina Älsklingstjejjor se på Idol och ha myskväll, Pappa är på Island med jobbet och lyxar med Blå lagunbad och en massa annat roligt, han ska hämtas på flygplatsen på söndag. =)

Hoppas er helg blir trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0