♦ Blir så paff

2009-10-15 @ 13:03:03
 Jag har inte läst nyheter på nätet på fleeeeera månader, men idag gick jag in på en av de "större" nyhetssajterna för att fördriva lite tid... Men som tidigare så har dem alltid en förmåga att framföra provocerande och ibland mycket överdriven läsning. Jag kan inte förstå, eller vill igentligen inte förstå hur vrickad den här världen är, hur människor är kapabla till så mycket osmakligt betéenden som mord, slagsmål, krig och allt annat elände som man kan läsa om och bland det värsta är sättet som jounalisterna framför det på. Jag vill inte veta alla detaljer i hur en man, som dem även lagt in ett foto på, hittades knivmördad med byxor och kalsonger nerdragna och tröjan uppdragen över huvudet och alla detaljer hur han bragts om livet, jag vet hur sjukt det kan vara, men gör det inte så personligt...!!!
Det räcker väl med det övergripande, man måste inte beskriva allt i detalj? Det värsta är att andra som inte har alla hästar i stallet kan bli inspirerade i  läsningen och få för sig saker, eller har jag fel? Journalisterna förskönar ju inte eländet precis, utan verkar vilja förfula och smutskasta allt och alla istället. Självklart menar jag inte att man ska försköna eländet, men herregud, lämna alla snaskiga detaljer i målsprotokoll och på obduktionsbordet, jag vill inte veta!!! 

När jag läser dessa "nöjestidningar" eller om jag läser det på nätet så får jag nästan för mig att hela världen är förfärligt och att nästan alla människor måste vara konstiga och kapabla till att delta i allt elände. Jag vet att verkligheten är orättvist och eländigt för många, men det är inte rättvist att sättet det framförs på gör att jag blir otroligt mörkrädd, för en tid vågade jag inte ens gå ut på stan med mina vänner för att jag hade en ångest som gjorde mig otroligt rädd för vad som skulle kunna hända där ute i "världen". Men idag har jag slutat att läsa allt elände och väljer att stänga ner sidan fortare än kvickt om det bara står om elände och tittar hellre på nyhetskanalerna istället där det framförs på ett proffesionellt sätt. Jag utsätter mig inte för överdrivna och provocerande nyheter om jag inte behöver... För jag förstår redan hur vansinnigt det kan vara!
Tjingtjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0