♦ Peter Settman & Gry Forsell

2009-10-19 @ 08:12:40
 Jag älskar er människor som har det där underbara skrattet som man inte kan motstå att smittas av. Jag sitter här vid datan med The Voice i bakgrunden och dagens gäst var Peter Settman, han är enligt mig en sån där "feel good människa" och när jag hörde honom så började jag att tänka på vem mer jag hade sett på TV i helgen som också har "det där"...  som jag älskar att lyssna på och Guess who? Jooo, Gry Forsell såklart! =) Och JA, dem var ju ett par under 90? talet... Inte konstigt. 

Feelgood:are får en alltid att må bra när som helst... Dem är för det mesta glada och har ett sånt där härligt smittande skratt... Det är väl en person som kan glädjas och inte är rädd för att njuta eller göra bort sig lite grann och drabbas man av av livet så rycker man lite lätt på axlarna och fortsätter fram utan att trampa på andra...? För mig är det en person som "bjuder på sig själv" även om man har en dålig dag, har en bra dag eller en helt vanlig dag. En person som inte låter "det mindre braiga" ta överhand om vardagen, utan att man faktiskt kan njuta av annat som man har omkring sig då istället och tar emot det bra och det dåliga på bra sätt. Att man vågar uttrycka sig om det är något som känns fel, men utan att få sina medmänniskor att må dåligt.

Jag har haft perioder av det "mindra braiga" i livet då det mesta bara blev till skit så fort jag försökte mig på nått tyckte jag, jag var ganska djupt ner i gropen. Men jag hade turen att ha underbara människor omkring som fått mig att få grepp om livet igen, som jag har kunna anförtro mig åt och som hjälpt mig tillbaka till den Helena som var försvunnen i flera år och till den jag är idag. Jag har träffat många sorters människor genom åren som inspirerat och öppnat mina ögon, människor som gjort att jag kan uppskatta och njuta av livet.Men jag har även träffat människor som har visat mig hur jag absolut inte vill vara eller hur man inte ska vara mot varandra... 
En period då jag mådde som värst var jag en bitter människa som tyckte att allt varit hopplöst, jag tyckte inte om människor omkring mig och jag fick för mig att alla var emot mig. Men jag har förstått nu att det är så man betér sig när man mår dåligt själv, då är det otroligt lätt att inte tycka om folk, man stör sig på allt vissa människor gör och säger och man drar sig undan så att folk inte känner sig välkomna längre. Tillslut tappar man livsgnistan nästan helt och förmågan att vara glad är inte längre ens vardag. Jag var tvungen till drastiska val, jag vet att det var min utväg och början på nått nytt.
Nu är jag den som försöker att ignorera mycket av det negativa runt omkring, jag väljer att bekymra mig för sånt som verkligen är värt att lägga energin på. Jag vill vara där för mina fina underbara som verkligen betyder något för mig när de mår dåligt, när de mår bra, när det är vardag eller fest, ja, när som helst, för jag är en mycket starkare människa nu och står med stadiga fötter på jorden igen och har bestämt mig för att ta vara på det här medans jag kan, för det är många som inte längre har den chansen... 

Feel Good Människan Är:
En person som inspirerar mig i att vilja göra min dag underbar, som kan piffa upp mitt humör till max... I Love that a lot!  Det är svårt att beskriva i ord, men dem bara finns därute och jag har fått äran att lära känna några av dem... =) Och jag ska banne mig bli en själv... Snäll, Go & Glá även om livet skiter sig ibland, för det gör den alltid då & då!

Kramkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0