♦ En kopp kaffe och en bit mögelost...

2009-09-25 @ 13:45:33
En kopp kaffe och en bit mögelost...
... låter kanske inte som någon bra kombination, men åhhhh så gott det är med ostar... ojdå, där for en liten chokladbit in i munnen också... Fan, att jag inte kan hålla mig borta ifrån choklad. =(

Idag är det 10!! veckor sen Nelia kom till oss, jag har gått ner alla graviditetskg, men jag har minst 6 kg kvar att göra mig av med som jag la på mig innan inskrivningen. På måndag tar jag upp kampen igen, men jag ska verkligen inte äta skit i helgen bara för det, néé, jag ska "vänja" mig vid tanken under dom här dagarna, vänja mig bort vid smörgåsar framför allt, för det var inget jag brukade äta mycket av som nu innan graviditeten och det måste va det som satt sig runt min kropp...

Vi kom precis hem ifrån centrum/affären. Ikväll ska vi ha tjejkväll jag, Wilma & Nelia, med god mat (fiskbullar & ris) och sen fredagsmys med IDOL, Wilma ska få vara uppe hur länge hon vill, sen ska hon få sova på madrassen inne hos oss. My love (så romantiskt) ska på PUB-kväll... AW!
¨

Kram


♥♥♥

Sitter med UNO i högtalarna, texten är så talande, den får mig att sakna den äldre kvinnan, min älskade lilla mormor enormt och jag påminns om hur fort tiden rusat förbi: Ett urplock ur

"Om du bara visste" :

* Du tillhör allt det där som jag älskar att tänka på
I mig finns dina berättelser kvar

* För mig kommer du alltid att vara
Den som skrattade och sa
Man lever det liv som man får

* Du talade hellre om liv
Där du själv satt gammal och trött
För mig kommer du alltid att vara
Den som trollband ett barn
Och det barnet det var ju jag

* Jag kan ännu höra dina målande ord
Dom var så levande på något sätt
Du tillhör allt det där som jag älskar att tänka på
I mig finns dina berättelser kvar

♥♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0