♦ Nu kan jag förstå varför

2010-08-13 @ 18:08:34
Nu när jag vet att jag förmodligen har astma så kan jag se allt i annat ljus (vad religöst det låter), men det är faktiskt så. Nu kan jag förstå varför jag blir så OTROLIGT trött rätt var det är och att det känns som att luften går ur mig, det är ju så självklart nu när jag vet vad det förmodligen handlar om. 

På sista tiden har jag varit som en pensionär som måste sätta mig ner och vila titt som tätt och det snurrar till i huvudet ganska ofta som om jag åkt karusell i flera timmar´. Att bara gå till affären är många gånger ett enormt projekt för mig, när jag tex. har glömt något när jag nästan är framme vid kassorna (som idag) så orkar jag inte gå tillbaka och hämta det, utan struntar helt enkelt i det för att jag är för trött och är påväg att svimma känns det som. När jag pratar med någon så kan jag känna att "nu orkar jag inte prata mer, låt mig få sova"... Jag har känt mig totalt maktlös och förtvivlad för att jag inte förstått vad det är för fel på mig, jag har i vanliga fall knappt något tålamod, men nu är den förmågan absolut sämst, jag känner mig nere, ledsen och otroligt färdigkörd många gånger. MEN NU vet jag ju, nu förstår jag varför och nu kan jag bara hoppas att det ska bli bättre. 

På sista tiden har jag ärligt talat känt att nu är det kört, nu är det nått som är riktigt galet med mig, för jag är sååå förvirrad, glömmer väldigt fort saker som jag skulle göra, visst, det är ju vanligt för nästan alla (som att jag helt plötsligt står i köket och ska hämta nått och inte kommer ihåg vad det var jag skulle hämta), men det händer väldigt ofta nu för tiden och jag känner mig totalt slut i kroppen direkt när jag gjort något, som att laga frukost, middag och många gånger har jag ingen ork att göra något av det.
Denna sekund som jag sitter här och skriver så snurrar det i huvudet, jag känner mig otroligt matt i kroppen, jag känner mig, men åhhh, Nelia står här och ska röra allt som finns på bordet... Ska nog "inhalera" lite Bricanyl, jag känner mig snurrig & matt....  När barnen stojjar och låter så ilar det i huvudet på mig och jag blir yr av utmattning.. Inte normalt...
Sitter nu med inhalatorn och super i mig en dos...

Färdig...
Det västa med Bricanylen är att jag blir skakis och får en sån hjärtklappning, jag ska igentligen ta 2 inhalationer åt gången, men jag tar bara 1, jag orkar inte känna biverkningarna, så jag testar att ta 1 åt ggn, väntar en stund och så tar jag 1 till lite senare. På morgonen & kvällen tar jag "Pulimicort"? (heter den så), jag vet inte vart den är för tillfället, jag har tydligen slarvat bort den, som sagt, jag är ju OTROLIGT förvirrad.

Om en månad ska jag på återbesök, hoppas att testerna är bättre och att jag mår bättre då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0