♦ En stund för mig själv...

2010-02-26 @ 09:35:12
Kom precis hem från en kortare promenad för att få Nelia att sova en stund, jag kände att jag vill komma ut och röra på mig istället för att lägga mig i sängen och somna jag mé... Så nu ligger hon och sover i vagnen...
Inge glad bebis.... VILL BARA SOOOOVA!


Syraskyddsmantel
Något som inte alla vet är att man har något som kallas för syraskyddsmantel på vår hud, en " tunn tunn mantel" som ligger och skyddar emot bakterier och andra föroreningar. När man tvättar sig med en vanlig tvål tvättar/fräter man bort "manteln" från huden och huden utsätts då mycket lättare för skräp och blir torr, röd, narig, och känslig. Det är därför viktigt att använda bra produkter... Det tar ca 8-10 timmar för huden att återbygga !manteln".
Jag tycker det är kul att prova nytt och som hudterapeut är jag skeptisk men jäkligt nyfiken och villig att prova nya produkter! Och är det 100% Aloe Vera i produkterna så vet jag ju att det är rena produkter och i dessa finns inga tillsatta kemikalier och dessutom är produkterna till väldigt bra priser...=) 
ME LIKE!!!! 

Aloe Vera is Great

De Aloe Vera produkter jag köpte igår...Igår skrev jag om Aloe Vera- partyt jag skulle på... Efter 2 varv runt kvarteret hittade jag tillslut en parkering. 
Knorr knorr i magen, vänta, jag måste gå och blanda en shake... Kommer strax...
Surr surr surr ...Så...
... Det var en kul och lärorik kväll med bra produkter, tyckte jag att det verkade som ivf. Lina hade bakat lite till fikat, så det blev några "kakor" som slank ner... =o/ Men bara 3... 
Jag fastnade för & köpte en "tvål" som funkar ÖVERALLT på kroppen (universaltvål) och en creme som jag kommer att ha som ansiktscreme på mig och barnens nariga kinder nu på vintern. Jag har provat produkterna 2 ggr redan i ansiktet, tvålen löddrar bra och är väldigt dryg, den är som barntvålar "anti tears", vilket är perfekt om man använder den i ansiktet och passar ju perfekt att tvätta barnen med. Cremen är skön som 17, smälter in i huden och känns behaglig med en mild doft, inte mycket doft alls när jag känner efter. Än så länge är jag nöjd! =)

Nu är den lilla vaken och röjer med påsar och nappflaskan...
Hoppas på en bra dag, tjong Tjong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0