♦ Jag Är en Klassisk...

2010-02-22 @ 12:56:56

En sak som blivit påtaglig för mig på senare år och som jag stör mig lite mycket på, är människor som placerar andra i små fack och sen tror att människan föralltid är likadan... Oj, om man är så enkelspårig, missar man inte mycket av livet då?
Om jag inte träffat en person på 1 år, på 8 år, eller om det nu bara gått 6 månader sen sist så förväntar jag mig inte att det är samma person jag ska träffa igen, visst, det är ju samma person, men likaväl som man kan gå upp eller ner i vikt så kan en person också förändras som person, "personlig utveckling" kallas det för och meningen med en personlig utveckling är att den ska vara till fördel för personen ifråga... Att man strävar efter att hitta sig själv, att bli vuxen och ta ansvar och att man strävar efter att få leva sitt liv på sitt sätt, på ett sätt som känns bra och att man lär sig vad självinsikt betyder.

Jag är ju, som de flesta som känner mig vet, en KLASSISK känslomänniska, vad jag menar är att jag är väldigt intresserad att prata "deep talk"... Jag tycker inte det är så kul att umgås om man aldrig kan gå ner på djupet i samtal med andra, det blir lite långsamt att inte lära känna någon "på riktigt"...
Jag har frossat i det här med personlig utveckling sen liten, min mamma hade en bok som jag la beslag på "Att Älska Sig Själv" och min mormor köpte en bok till mig (min GULA bibel om personlig intiution som jag väljer att kalla den). ;)¨
Jag tycker också att det är intressant och utvecklande med tidningar och böcker som får mig att få lite Ahaaa-upplevelser, men nu när jag befinner mig i livet som "småbarnsmamma" så har tiden och orken inte räckt till. Men jag ska studera detta "fenomen" i framtiden som en del av det jag ska arbeta med senare i livet när jag känner mig färdig och redo... =)

Jag är också, som ni kanske förstår, väldigt intresserad av personlig utveckling och har alltid strävat efter att utvecklas som person, förändra det jag inte gillar med mig själv och alltid övat på förmågan att kunna ta mig ur de situationer som känns fel och behålla kontakten till människor jag Älskar och Tycker om och kapa de band i livet som inte känns rätt. Jag har övat och nu är jag bättre på att säga NEJ till saker omkring som inte känns bra. 

Jag kommer från och med nu att göra inlägg om detta då & då och annat som hör en känslomänniska till...

På återséende! ;)

Kommentarer
Postat av: Bjanca

Tycker du tänker helt rätt, man måste våga. Ofta hittar man alltid ursäkter eller anledningar till att inte våga göra det man egentligen vill i sitt liv. Om du inte redan läst den så rekommenderar jag dig starkt att läsa Alkemisten av Paulo Coelho. kramar

2010-02-23 @ 00:30:02
URL: http://bjanca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0