♦ Flytta till mormor

2010-01-04 @ 19:33:52

Imorgon ska Wilma på bio med mormor och morfar, sen ska hon sova över... Hon skulle själv packa sin väska med ombyteskläder för 1 natt, när hon var klar verkade det som om hon bestämt sig för att flytta hem till dem en lite längre period... Hon är nog trött på mig och lillasyster efter det här lovet... =( ´
 


Köttbullslunchen var trevlig, full rulle, men tyvärr blev vi - 3 vuxna och barn då dem var sjuka, jobbade mm. =(
Ida hade kvar lite av det goda ifrån 1 årskalaset, så dem som ville fick gotta i sig till fikat efteråt... Jag tog en MiniMinibit av tårtan, den var väl max en halv centimeter... Och så blev det lite jordgubbskladd ifrån cupcaken som fanns på Sebbes tallrik. ;) 

 

Tack för en mysig dag! =)

Till middag blev det en variant av 3 grillkorvar som jag skivade ner i små bitar, som jag sen stekte tillsammans med purjo och färska championer, sen la jag även i lite gröna ärtor och majs- blandning, 1 vitlök, en halv buljongtärning, 1 dl krossade tomater, 1 dl vatten, lite salt och svartpeppar, serverat med makaroner... Nyttigt och gott... =)

Hoppas er dag har varit trevlig, jag ser att det finns ni som läser min blogg, men det är jäkligt dåligt med kommentarer! ;)
Kram på er ändå! ♥

Kommentarer
Postat av: Tuija/Farmor

Såg ut som hon skulle vara borta länge men jag tror att hon nog längtar hem till er snart igen. Fast hon är väl som jag, packar lite extra. Kan ju vara bra att ha om man har svårt att bestämma sig för vad man vill ha på sig :)

Här är det närmare 20 minus och klarblå himmel. Biter bra i ansiktet när man är ute.

Kramar!

2010-01-05 @ 09:55:28
Postat av: Helena

Ja, hon har lite svårt att betsämma sig ibland, det är bättre att ha för mycket än för lite med sig. =) Det är skönt och fint ute nu, men jag börjar längta efter att snön försvinner så att jag kan gå ut och promenera som vanlit igen, det är så svårt att komma fram med vagnen...

2010-01-05 @ 10:08:01
URL: http://minafinaunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0