♦ En annan verklighet

2010-10-29 @ 19:46:22
Min lilla tjej 7 år har haft problem i skolan då en klasskompis ofta är sur och vresig mot henne och hennes kompisar (läraren har även berättat detta för mig då jag ifrågasatt situationen). Hon har dragit min dotter i håret och stör henne på olika sätt. Jag har pratat med fröknarna om detta ett flertal gånger och har trott att det blivit bättre. Men nu när riktiga skolan börjat och läxorna kommit så har vi lagt märke till att hon inte lär sig i samma takt som sina klasskompisar, hon tycker matten är otroligt jobbigt och vill inte göra någonting jag ber om som gäller skolan. Jag märker på henne att hon mår dåligt, herregud, hon är 7 år och ska väl INTE vara skoltrött redan??!!! Hennes lärare tog in en speciallärare (som finns på skolan ) i veckan för att se vad det är som gör att hon "inte lär sig" i rätt takt, men hon kunde inte säga vad det berodde på då vår dotter beskriver det hon lärt sig väldigt bra, men att det tar emot för henne att skriva eller rita ner det på ett papper.


Igår när jag kom och skulle hämta hem henne satt hon likblek på sin plats och åt mellis, mitt emot satt hennes "ovän". Fröken sa att dem haft ett litet tjaffs tidigare men att dem pratat igenom detta. Fast när jag sätter mig ner vid min dotters sida säger hon att hon är ledsen och börjar nästan att gråta. Hennes fröken kommer fram och säger till den andra tjejen att - Bara för att du känner att allt är bra nu, så gör det kanske fortfarande ont i hennes (min dotters) hjärta och det är inte ok att någon går hem från skolan och är ledsen. Denna lärare är otroligt pedagogisk & underbar, men idag var hennes sista dag i skolan... Vilket fick mig att fatta hastiga beslut:

Jag ringde denna lärare när jag kom hem igår efter denna incident och krävde att dem ska flytta på min dotters plats, hon lovade att vår dotter nu ska få sitta vid ett annat bord. Min älskling blev så himla glad och sprallig när hon fick höra det, så efter höstlovet som är nästa vecka ska jag följa med in på morgonen och se till att hennes plats flyttats, jag kan nog påstå att jag är helt fel person att tjafsa med när det kommer till sånt här, jag har NOLL TOLERANS!


Helvete att det ska vara så svårt för vissa människor att bete sig normalt, något är fel och dem behöver ju proffesionell hjälp, det är inte meningen att de som drabbas av mobbning och utfrysning ska behöva flytta på sig för att undgå det som mobbaren/na bidrar till...!

När dem är 7 år eller yngre finns ju ALL möjlighet att hjälpa de barn som agerar taskigt mot andra, det är där det måste sättas in proffesionell hjälp! Det är försent sen när dem är 37 år och redan har levt sitt liv i en mardröm som dem förpestat andra med via mobbning!

Ge dessa barn hjälp redan nu, det är försent sen när dem förstört någon annans liv och självförtroende för alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0