♦ Det är nu det börjar



Ni som känner mig vet nog om detta och jag har ju skriveit om det ett flertal gånger här i bloggen. Ni andra kanske tycker att jag är flummig, men det bjuder jag på vettni, för detta är jag, helt naturell... ;)

Sen jag var liten har jag varit faschinerad av naturens krafter, när det åskade och blixtrade sprang jag och min bror ut på gården, ställde oss på bergsknallen och njöt av skådespelet så länge det varade. När det var stormar och orkaner på tv- nyheterna kunde jag sitta fastklistrad hela nätterna för att få information, då fanns inget internet. Jag är fortfarande lika imponerad och nu har det som jag i hela mitt liv, gått och väntat på, känns det som, börjat.

 

Krig, revolution, jordbävningar, tsunamin, nu senast vulkanutbrott och på lördag är supermånen i sitt esse. Läskigt, skrämmande, men jag kan inte sluta fachineras och imponeras av hur starka krafter det är därute i naturen.

 

Förra året drömde jag om att jag satt i soffan i vardagsrummet, på bordet stod ett glas vatten och plötsligt såg jag hur vattnet i glaset började svepa sida till sida och när jag reste mig kändes det som om allt svajade och höll på att vändas upp och ner (det var jordklotet som hamnade ur fokus) och sen vaknade jag medans jag sprang uppför en vit trappa i något land vid Medelhavet.

I en annan dröm var jag på ett hotellrum och såg hur dunderstora minor flöt omkring i vattnet...

  


Det är kanske nu det börjar, tror jag och självklart slår man allt detta ifrån sig eftersom det är så overkligt och skrämmande, men passa på att njuta av det som är nu, för världen blir sig aldrig lik. Förhoppningsvis blir det istället bättre då människan kanske förstår att vi inte kan leva med det självförteoende och ta allt för givet av moder natur och det är så synd att många människor blir drabbade nu. När vi minst anar det kan det smälla till och allt blir kanske aldrig mer som förr! 



Nedan ser ni mina finaste fotografier från vår moder jord... Vattenfallet är från Island, det tog my love när han var där. De andra bilderna är tagna av mig.


           

 

 

SÅ SNÄLLA, GLÖM INTE ATT NJUTA AV NUET, DRÖM OM MORGONDAGEN, MEN TA HAND OM DET DU HAR IDAG!
Njut av livet medans du kan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0