♦ En dag närmre än igår

2011-05-13 @ 22:00:33
Jag kämpar varje dag med att gå emot min rädsla som säger mig att jag borde inse att det här aldrig kommer att fungera. Allt jag drömmer om, all min energi kommer igen att vara förgäves, känns det som om rädslan säger.

 

Idag har min mage känts nervös, det känns som om det är något förväntansfullt som ligger och lurar runt hörnet och så är det ju, för om 19 dagar ska jag tydligen "bli egen" på allvar igen då jag ska hyra behandlingsrum på en salong med 2 trevliga frisörer med en stor kundkrets, men något säger mig att det kommer att gå åt helvete! Haha, förlåt för den lilla dramatik jag bjuder på! ;)  

 

Min magkänsla har jag tydligen inte lärt mig att tyda igen, så jag vet inte om det är rädsla eller magkänslan (intuitionen) som säger att jag borde dra täcket över huvudet och bli anställd istället, ett jobb som ger mig lön varje månad. Jag skulle kanske behöva den tryggheten, jag skulle nog igentligen vilja ha den tryggheten och en chans att få vara bekväm och lite lat efter alla år av stress och press, vad skönt det skulle vara att bara kunna slänga sig i soffan på kvällarna och glo på tv med min familj.


Men jag vet också att om det skulle bli så, då skulle jag nog föralltid ha myror i rumpan, kli i fingrarna och en otrolig ångest då det här verkligen är någonting som jag vill göra, det här är ju någonting som jag älskar och som jag mest av allt tror på.

 

Det är DÄRFÖR jag nu offrar min energi och min ekonomi på det här, för det är det här jag i hela mitt liv har drömt om och det ska banne mig gå den här gången, jag SKA kunna leva med en bra lön på det här en dag,... hoppas jag!

 

 

Så jag ska försöka lova mig själv att jag ska försöka hålla ut nu, för jag måste bevisa för mig själv att det ska gå den här gången!
Men jag är rädd, jag är livrädd för att snubbla över till andra sidan tröskeln igen... en gång till, ligga där kravlandes som en lort och förlora mycket återigen...


 Né, nu jäklar ska jag ta fram min positiva anda och köra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0